ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

پد ماژیک 20 برگ تاچ

همه چیز درباره‌ی برند‌های ما‌ژیک راندو

از برندهای انواع ماژيک‌ راندو عمدتاً برند Touch ساخت کشور کره جنوبی ، برند کیو کالر (Zig) ساخت کشور ژاپن و برند ماژیک راندو کویلو ساخت کشور چین در بازار ایران عرضه می‌شوند. ماژیک تاچ مجموعه‌ای از 204 طیف رنگی را به خود اختصاص داده است. برند کیو کالر (Zig) نیز دارای زیرمجموعه‌ای شامل ۱۴۹ طیف از رنگ‌های متنوع است. با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و تحریم‌های موجود، فروشگاه‌های کمی تمام طیف‌های رنگی ما‌ژیک تاچ، ماژیک کیو کالر زیگ و ماژیک کویلو را عرضه می‌کنند.

ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

تفاوت دو برند ماژيک تاچ و مارکر زیگ در طیف رنگی هر کدام است. ما‌ژیک تاچ زیرمجموعه‌ای با رنگ‌های ملایم از رنگ‌های اصلی را به خود اختصاص داده در حالی که برند ژاپنی زیگ طیفی با رنگ‌های تند و تیز، سرزنده‌ و شاداب را از رنگ‌های اصلی تولید می‌کند. البته لازم نیست تمام رنگ‌های ارائه‌شده را برای تکمیل پروژه‌ی هنری خود تهیه کنید، اگر در انتخاب رنگ ماژیک راندو سردرگم می‌باشید، توصیه می‌کنم بخش انتهایی این مطلب که درباره‌ی راهنمای انتخاب رنگ ماژیک راندو است را مطالعه کنید.

همه‌ی اطلاعاتی که باید از انواع ماژیک‌ راندو بدانید!

ماژیک‌ راندوی حرفه‌ای از لحاظ ساختار در دو دسته‌ی ما‌ژيک دوسر و ما‌ژیک تک‌سر طبقه‌بندی می‌شود. البته برخی از انواع ما‌ژیک راندو قابلیت تعویض سر و استفاده از انواع سر‌های قابل تغییر را دارند. سر‌های متغیر ماژيک راندو در دو دسته‌ی نازک و پهن در بازار عرضه می‌شوند. همچنین سرهای ماژیک راندو در حالت قلم‌موی Brush tip  هم موجود است که در ترسیم خطوطی با قطرهای متغییر به کار می‌روند. در دسته‌بندی ماژیک راندو، نوعی موجود است که بدون رنگ است و به نام (ماژیک راندوی بلندر) Blender Marker  شناخته می‌شوند.

نحوه‌ی کارکرد بلندر مارکرها

کاربرد بلندر مارکرها ایجاد سایه روشن است، با استفاده از ماژیک راندوی بلندر هنگامی که بخواهیم از یک رنگ روشن به هاله‌ای از رنگ تیره برسیم کافی است: ابتدا نوک مارکر بلندر را به نوک ماژیک راندوی رنگ مورد نظرمان بچسبانیم، (البته بلندر باید، بالای ماژیک راندوی رنگی باشد.) سپس توسط ما‌رکر رنگی، سطح مورد نظرمان را رنگ می‌کنیم. در صورتی که بخواهیم از یک رنگ تیره به سمت طیفی از همان رنگ اما روشن‌تر سطحی را طراحی کنیم. به علت وجود خاصیت موئینگی مغزی در ماژیک راندو این امر امکان‌پذیر شده است. البته اجرای صحیح و استفاده درست از این نوع ماژیک راندو در گروی تمرین و پشتکار زیاد است.

دسته‌بندی ماژیک راندو بر اساس مواد تشکیل‌دهنده:

 جالب توجه است که بدانید ماژیک راندو را بر اساس مواد اولیه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی آن نیز به دو دسته‌ی کلی تقسیم شده است:

۱ـ ماژیک راندو بر پایه‌ي الکل:

 مواد تشکیل دهنده این نوع از ماژیک راندو بر پایه‌ي الکل است. انواع ماژیک‌های مبتنی بر الکل بسیار متنوع است. جوهر در ماژیک راندو از این نوع از رنگ معلق در الکل تشکیل شده است و معمولاً به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده در آن رایحه‌های خاصی را به همراه خود دارند. این نوع مارکر معمولاً گران‌تر از ماژیک‌های مبتنی بر آب هستند. از معایب ماژیک راندوی مبتنی بر الکل این است که به طور مداوم خشک می‌شود. ماژیک‌های راندو‌ی بر پایه‌ی الکل در صنایع دستی، شاخه‌های هنری، طراحی، رندر و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های مارکر راندوی مبتنی بر الکل چیست؟

ماژیک‌ راندو که مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ بر پایه‌ي الکل است، گران‌تر است. برخلاف ماژیک‌های راندو مبتنی بر آب، ماژیک‌های راندوی بر پایه‌ی الکل معمولاً کیفیت بهتری دارند و همچنین پس از اتمام،  قابلیت شارژ کردن مجدد آنها وجود دارد. ممکن است در شروع استفاده از آن‌ها ، پر‌هزینه به نظر برسد اما در دراز مدت در واقع برای شما از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است. برخی از انواع ماژیک راندو که بر پایه‌ی الکل است سرهای قابل تعویض نیز دارند.

با بررسی مواد تشکیل دهنده ماژیک راندوای که بر پایه‌ی الکل است به این نتیجه می‌رسیم که جوهرهای مبتنی بر الکل برای مخلوط کردن گزینه بهتری می‌باشد زیرا ایزوپروپیل الکل داخل آن مانند آب در کاغذ خیس نمی‌شود. این بدان معنی است که رنگ به راحتی می‌تواند در سطح کاغذ حرکت کند.

خشک شدن سریع: مارکرهای مبتنی بر الکل به علت وجود ایزوپروپیل الکل بسیار سریع‌تر از آب تبخیر می‌شوند که به این معنی است که در هنگام استفاده از آن‌ها رنگ سریع‌تر خشک می‌شود. همچنین جوهر این نوع ماژیک راندو روی کاغذ، پلاستیک، فلز، پارچه و… قابل استفاده می‌باشد.

۲ـ ماژیک راندوی بر پایه‌ی آب:

 معمولاً به نسبت ماژیک راندو که مبتنی بر الکل است محبوبیت کمتری دارند. رنگدانه‌های این نوع ماژیک‌ها به اندازه مارکر‌های مبتنی بر الکل واضح نیست و همچنین خشک‌شدن جوهر آن بیشتر طول می‌کشد،  اما همچنان آثار هنری بسیاری وجود دارد که با استفاده از از این نوع ماژیک راندو خلق شده است. به این علت این نوع از مارکرها را مبتنی بر آب نامیده شدند که آب به عنوان محلول برای رنگ‌های موجود در جوهر استفاده شده است. البته گاهی اوقات این ترکیب می‌تواند از آب و گلیسیرین باشد که بسیار شبیه به آبرنگ عمل می‌کند.

مزایای ماژیک راندوی بر پایه‌ی آب

ماژیک راندو مبتنی بر آب از لحاظ هزینه بسیار ارزان است، بنابراین اگر پروژه‌ی کوتاه مدتی در دست دارید و یا مطمئن نیستید که در آینده از ماژیک خود استفاده خواهید کرد، ماژیک‌های راندو‌ی بر پایه‌ی آب از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند. برخلاف ماژیک‌های بر پایه‌ی الکل، ماژیک‌های مبتنی بر آب هیچ بویی ندارند و می‌توانید در هر محیطی حتی در فضاهای بسته و کوچک از آنها بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کنید.

ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

همه ‌چیز درباره‌ی پرکاربرد‌ترین مدل‌های ماژیک‌ راندو

ماژیک کیو کالر

اگر یک ماژیک راندو می‌خواهید که از لحاظ هزینه، گزینه‌ای اقتصادی باشد و از لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشد، ماژیک کیو کالر انتخاب بسیار مناسبی است. ماژیک کیوکالر بعد از ماژیک تاچ، محبوب‌ترین گزینه‌ی خریداران ماژیک راندو است. البته قیمت ماژیک کیو کالر به مقدار قابل‌توجه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از ماژیک تاچ است.

ویژگی‌های ماژیک کیو کالر

 از بررسی میزان فروش انواع برند ماژیک راندو، ماژیک کیو کالر یکی از پرفروش‌ترین برندهای حاضر می‌باشد. ماژیک کیو کالر غلظت رنگ بالایی دارد و در هر بار استفاده فضای زیادی را پوشش می‌دهد. ماژیک کیو کالر در دو مدل تک سر و دو سر موجود است، که از نظر کیفیت با یکدیگر یکسان می‌باشند و فقط از نظر قیمت باهم تفاوت کوچکی دارند. که این امر نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث محبوبیت این برند شده است. ماژیک کیو کالر دو سر دارد: یک سر آن پهن است و سر دیگر آن نازک است. سر نازک ماژیک کیو کالر برای جا‌هایی به کار می‌رود که نیاز به طراحی کردن با جزئیات بیشتری وجود دارد.

تونالیته‌های رنگ‌های ماژیک کیو کالر

ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

بررسی سری W  و سری C تونالیته‌ی ماژیک کیو کالر

۱ـ در این جدول سری  W و سری  C  نشان‌دهنده‌ی  تناژ خاکستری و طوسی است. این تناژ برای متریال‌هایی مانند سنگ، قلوه سنگ و لاشه سنگ استفاده می‌شود. کد w رنگ‌های گرم‌تر و c سردتر را در بردارند. برای شروع تهیه دو تا از آن‌ها کافی است. در انتخاب کد رنگ‌ها به این نکته دقت کنید که بهتر است یکی از سری w باشد و دیگری از سری c باشد تا ترکیب رنگ‌تان متعادل باشد.

بررسی معنای شماره‌های ماژیک‌ کیو کالر

۲ـ شماره‌هایی که با عدد ۱شروع می‌شوند رنگ‌های طیف زرد هستند که پرکاربردترین آن‌ها ۱۰۰، ۱۰۲، ۱۰۴ و ۱۵۳ می‌باشند.

۳ـ کدهایی که با ۲ شروع  می‌شوند دارای تناژ قرمز، سرخابی و صورتی هستند که شماره‌های ۲۰۱، ۲۶۲، ۲۱۸، ۲۶۴ و ۲۶۶ کاربرد بیشتری دارند.

۴ـ ماژیک‌هایی کیو کالری که با عدد ۳ شروع می‌شوند رنگ‌های آبی و سرمه‌ای هستند که ۳۰۲، ۳۰۴ و تا حدی ۳۱۷ کاربرد بیشتری دارند. کاربرد آن‌ها برای انجام راندو‌هایی با بافت آب، آسمان و شیشه است.

۵ـ آن‌هایی که با ۴ شروع می شوند طیف نارنجی هستند و کدهای ۴۰۴، ۴۰۵ و ۴۰۶ کاربردی‌تر می‌باشند.

۶ـ کدهایی که با ۵ شروع می‌شوند تناژ سبز دارند. کدهای ۵۰۴ و ۵۶۷ برای راندو درخت کاربردی‌تر است.

۷ـ کدهایی که با ۶ شروع می‌شوند رنگ بنفش دارند که آن‌چنان کاربردی نیستند. فقط در بعضی جاها مانند راندو مبلمان یا گل‌های تزئینی کاربرد دارند.

۸ـ رنگ‌هایی که با ۷شروع می‌شوند مانند:  ۷۰۵، ۷۲۳، ۷۳۲، ۷۶۵، ۷۶۶و ۷۸۴ رنگ‌های پرکاربرد راندو متریال هستند. این کدها در راندو‌های  فضای داخلی، پرسپکتیو داخلی و پرسپکتیو خارجی، کف سازی، راندو چوب و… استفاده می‌شود.

۹ـ کدهایی که با ۸ شروع می‌شوند شامل رنگ‌های متنوعی برای راندو متریال است. پیشنهاد ما تهیه‌ی کد  ۸۴۳ است.

۱۰ـ سری ۹ فقط شماره ۹۰۰ وجود دارد که رنگ مشکی است و بیشتر برای سایه‌ها کاربرد دارد.

ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

همه‌ چیز درباره‌ی ماژيک تاچ

یکی از محبوب‌ترین و به‌نام‌ترین برندهای ماژیک راندو که در بازار ایران موجود است، ماژیک تاچ است. البته این محصولات به علت شرایط اقتصادی فعلی مقداری کمیاب می‌باشند و ممکن است در تهیه‌ی محصولات این برند  دچار مشکل شوید. همچنین قیمت بالای آن نیز یکی دیگر از مسائل قابل‌توجه‌ای است که قبل از انتخاب برند ماژیک راندو نباید از آن ساده بگذرید. اما همچنان با وجود قیمت ماژیک راندو تاچ و کمیاب بودن،  آن در بین متقاضیان جایگاه خود را حفظ کرده و گزینه‌ای محبوب است.

ویژگی‌های ماژیک تاچ

 ماژیک تاچ که می‌توان گفت بهترین ماژیک راندو است، دو رنگ سفید و مشکی دارد که همگی دو سر هستند. یک سر آن‌ها ضخامت بیشتری دارد و پهن است و سر دیگر نازک است. مانند ماژیک کیوکالر دو سر، سر نازک برای جا‌هایی که نیاز به ریزه‌کاری بیشتری داریم کاربرد دارد. لازم به ذکر است که رنگ سفید و مشکی ماژیک تاچ از نظر کیفیت تفاوت آن‌چنانی باهم ندارند و فقط تفاوت این دو ماژیک در سر نازک آنهاست که در ماژیک بدنه مشکی سر نازک بصورت ساده میباشد و در ماژیک بدنه سفید سر نازک آن بصورت براش یا قلمویی می باشد. بهترین شماره‌های ماژیک تاچ به طور خلاصه در ادامه نوشته شده است. از این لیست حتماً برای راهنمای خرید ماژیک راندو استفاده کنید.

اطلاعاتی درباره‌ی طیف رنگی ماژیک تاچ

ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

۱ـ رنگ‌هایی که با حرف R شروع می شوند، تناژ صورتی و قرمز دارند که پرکاربردترین آن‌ها کدهای R11، R2  و R139 هستند. سری RP ماژیک تاچ خیلی کاربردی نیست.

۲ـ رنگ‌هایی که با حرف Y شروع می‌شوند طیف نارنجی تا زرد و کرم را شامل می‌شوند. از این بین کدهای YR23 ،Y221 ،Y37 ،Y34 و YR26 کاربرد بیشتری دارند.

۳ـ کدهایی که با حرف G شروع می‌شوند طیف رنگ سبز قرار دارند. از بین این طیف، ماژیک تاچ با کدهای GY48 ، G58  و GY235 کاربرد بیشتری دارند.

۴ـ آن‌ شماره‌هایی که با حرف B شروع می‌شوند شامل طیف رنگ آبی هستند که پرکاربردترین آن‌ها کدهای B66 و B67 هستند.

۵ـ رنگ‌هایی که با حرف P شروع می‌شوند تناژ بنفش دارند که همان‌طور که در توضیحات مربوط به برند کیوکالر گفته شد، کاربرد آن‌چنانی ندارند. (مگر برای مبلمان و وسیله های تزئینی. از این طیف می‌توانید کد PB185 را انتخاب کنید.)

ماژیک دو سر

همان‌طور که گفته شد انواع ماژیک راندو به دو دسته‌ی بسیار کلی تقسیم می‌شوند: ماژیک تک سر و ماژیک دو سر این دو دسته‌ی کلی را تشکیل می‌دهند. در مدل‌ ماژیک دو سر، یک طرف شکلی نوک تیز و طرف دیگر شکلی مانند قلم‌های خوشنویسی دارد. استفاده از انواع دوسر به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام طراحی   که با ظرافت بیشتری کار خود را به پایان برسانید. اما در مقابل ماژیک راندو تک سر ممکن است کمی کار شما را سخت‌تر کنند. البته این امر به معنای بد بودن انواع تک سر نیست. ماژیک راندوی تک سر نیز کاربردهای مخصوص خود را دارد.

نکاتی که در استفاده‌ی ما‌ژیک راندو باید بدانید.

۱ـ بهتر است زمانی که با ماژیک راندو طراحی می‌کنید، از مداد، پاک‌کن، خودکار و خط‌کش استفاده نکنید.

۲ـ اگر مبتدی هستید، بهتر است در شروع کار کردن تنها از پنج رنگ مشخص ماژیک راندو استفاده کنید تا  زمانی که حداقل مهارت را در رندر کردن، بدست آورید.

۳ـ ماژیک‌های راندو خشک شده خود را دور نیندازید ضمناً برای تکمیل گفته‌هایمان در مورد ماژیک راندو، این توضیح را اضافه می‌کنیم که یک مارکر حرفه‌ای، توانایی شارژ دوباره را توسط جوهر‌های مخصوص خودش را دارد و بارها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

۴ـ انتخاب ماژیک راندو بر پایه شماره‌گذاری رنگی امکان‌پذیر است. یک طراح و یا هنرمند در انتخاب ماژیک راندو موظف است به شمارهای رنگ‌هایی که از طرف کارخانه تولید‌کننده ارائه شده توجه کند و نمی‌توان این ماژیک‌ها را با توجه به رنگ درب آن‌ها یا با نگاه کردن سطحی خریداری کرد.

نکاتی درباره‌ی خرید ماژیک راندو:

۱ـ شاید کد رنگ‌های هر کارخانه یا هر برند با کد رنگ‌های برند دیگر تفاوت داشته باشد پس برای خرید شما ابتدا مارک برند مدنظرتان را انتخاب کنید و بعد به کدهای رنگی همان برند مراجعه کنید و رنگ‌ها را انتخاب کنید مثلاً برند ماژیک کیو کالر، برند ماژیک تاچ و یا برند کویلو و …

۲ـ در حال حاضر دربازار دو نوع ماژیک به لحاظ ساختار سر آن وجود دارد، یکی ماژیک‌ یک سر و دیگری ماژیک دو سر که معمولاً اکثریت دانشجویان و مصرف‌کنندگان از ماژیک‌های دو سر استفاده می‌کنند. البته به یاد داشته باشید مسلماً قیمت‌های دو نوع ما‌ژیک راندو با هم فرق خواهند داشت.

۳ـ همچنین استفاده از کاغذ مناسب، داشتن سرعت عمل در امر ترسیم و بسته نگه داشتن سر مارکر در هنگام عدم استفاده، عمر مفید مارکر شما را بالاتر برده و باعث صرفه جویی درهزینه‌های خرید ابزار هنری می‌شود.

راهنمای انتخاب رنگ ماژیک‌ راندو

آنچه باعث می‌شود یک طرح جلوه و حس واقعی طراح را به مخاطب منعکس کند، انتخاب درست رنگ‌ها در طرح است. در این قسمت آموزش کوتاهی جهت شناخت بهتر رنگ‌های ماژیک راندو و بهترین شماره‌های تونالیته‌ی رنگ‌ها از برندهای ماژیک راندو خواهیم داشت.

بهترین و پرکاربردترین شماره‌های طیف رنگی ماژیک تاچ:

شماره‌های ۲۲ـ۲۶ـ۲۹ـ۳۳ـ۳۶ـ۴۸ـ۴۹ـ۴۲ـ۵۲ـ۶۳ـ۶۵ـ۶۷ـ۷۶ـ۷۷ـ۹۲ـ۹۶ـ۱۰۱ـ۱۰۳ـ۱۰۷

بهترین و پرکاربردترین شماره‌های ماژیک کیو کالر:

شماره‌های ۱۲۴ـ۲۶۴ ـ۳۴۰ـ۳۲۰ـ۳۴۱ـ۳۰۴ـ۴۰۴ـ۴۲۰ـ۵۴۲ـ۵۴۴ـ۷۰۵ـ۷۳۰ـ۷۳۲ـ۸۲۴ـ۸۴۱ـ۸۴۳ـW01ـ W12

نکاتی درباره‌ی نحوه‌ی خوانش شماره‌ی رنگ‌های ماژیک راندو:

برخی از انواع ماژیک راندو شماره‌هایی با سه رقم دارند. برای مثال: ۴۰۴ـ ۳۲۰ و… رقم صدگان در اینجا نشان‌دهنده‌ی تناژ رنگ ما‌ژیک راندو است. هر یک از رنگ‌های اصلی رقمی را به خود اختصاص داده‌اند، برای مثال اگر رقم صدگان مارکر عدد ۳ باشد تناژ ماژیک آبی رنگ است.

رقم دهگان نیز تعیین‌کننده‌ی درجه‌ی خاکستری بودن رنگ است، برای مثال رقم دهگان ۰ نشان‌دهنده‌ی این است که رنگ ماژیک راندو حتی روزنه‌ای از خاکستری ندارد و شفاف است. هرچه رقم دهگان به ۹ نزدیک‌تر شود میزان کدری رنگ افزایش می‌یابد.

رقم یکان به طور کلی میزان روشنی و تیرگی رنگ را نشان می‌دهد. البته توجه داشته باشید که رقم یکان ۴ شاخصی جهت نشان‌ دادن اصل بودن رنگ است. برای مثال: عدد ۵۰۴ روی ماژیک راندو به این معنا است که مارکر رنگ سبز خالص دارد و رقم یکان هر چه به صفر نزدیک‌تر باشد یعنی رنگ سبز در اینجا روشن‌تر است.

(توجه داشته باشید شاخص روشن بودن با شفاف بودن رنگ مجزا و متفاوت از یکدیگر هستند. همچنین تیره بودن و میزان کدری رنگ نیز دو ویژگی متفاوت هستند.)

شماره‌ی ماژیک‌هایی که قبل از عددشان حرف  w یا c دارند به معنی تک رنگ بودن آن مارکر است.
یعنی اگر بخواهیم یک طرح را تک رنگ به تصویر بکشیم از این شماره رنگ‌ها استفاده می‌کنیم.
مثلاً به جای ۱۰۴ که رنگ زرد اصل است از w01 یا c01 استفاده می‌کنیم. به جای رنگ ۲۰۴ قرمز اصل از w02 یا c02 و…

چگونه در خرید ما‌ژیک راندو رنگ‌ها را با یکدیگر ست کنیم؟

در این قسمت فرمولی را جهت پیدا کردن شماره‌ی رنگ‌هایی با طیف مشابه را توضیح خواهیم داد.

ابتدا به عنوان مثال ماژیک راندو با شماره‌ی ۲۴۳ را در نظر بگیرید: این شماره نشان‌دهنده‌ی رنگ قرمزی است که دارای درجه‌ی ۴ خاکستری و درجه‌ی ۳ روشنی است. یکی از روش‌ها برای بدست آوردن شماره‌ی ماژيک راندو در طیف همسان این است که دو رقم از یکان عددتان کم و یا اضافه کنید. در این مورد شماره‌های بدست آمده: ۲۴۱ ـ ۲۴۵ است.

روش دیگر این است که دو رقم به دهگان عدد مد نظرتان کم یا اضافه کنید. در این مرحله شماره‌های بدست آمده: ۲۲۳ ـ ۲۶۳ است.

به یاد داشته باشید از این چهار شماره‌ی بدست‌آمده به طور معمول شرکت‌ها دو رنگ را تولید می‌کنند پس انتظار نداشته باشید تمام این اعداد در بازار موجود باشند.

ماژیک راندو و موارد استفاده از آن

سخن آخر: خلاصه‌ای از مسیر راهنمای خرید ماژيک راندو

در این مطلب در تلاش بوده‌ایم تا اطلاعاتی معتبر درباره‌ی ویژگی‌های انواع ماژیک راندو در اختیار شما قراربگیرد. به طور خلاصه برای داشتن تجربه‌ای موفق و مثبت از خرید و استفاده‌ی از ماژیک راندو باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

۱ـ با توجه به پروژه‌ای که روی آن تمرکز دارید: رنگ، برند و تعداد ماژیک راندو را انتخاب کنید.

۲ـ تمام نکات استفاده و نگه‌داری صحیح از ماژیک راندو را رعایت کنید.

۳ـ اگر در ابتدای مسیر یادگیری هستید و به تازگی شروع به کار کردید، لزوماً نباید تمام طیف‌های رنگی را تهیه کنید.

۴ـ انتخاب برند با در نظر گرفتن تونالیته‌ی هر برند و قیمت آن مقوله‌ی بسیار مهمی است.

۵ـ با در نظرگرفتن مصرف طولانی مدت ماژیک راندو، به راحتی می‌توانید برندی که برایتان مقرون‌به‌صرفه است را شناسایی کنید.

امیدوارم این محتوا برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.