کاربرد گواش و بررسی انواع آن

شاید برایتان سوال باشد که گواش چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این محصول نوعی رنگ بوده و ساختار آن نیز به‌صورت غیرشفاف است. مواد تشکیل‌دهنده این کالا نسبت به آبرنگ متفاوت بوده و غلظت بیشتری نیز دارند.
این محصول به انگلیسی به‌صورت Gouache نوشته شده و محبوبیت زیادی بین هنرمندان مختلف دارد. موضوع مهم اینجا است که برندهای زیادی در ایران و سرتاسر دنیا این محصول را تولید می‌کنند. شما باید ابتدا با این برندها و کاربردی که هرکدام در اختیار شما قرار می‌دهند آشنا شوید تا راحت‌تر نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. در ادامه این موارد را بیشتر باهم بررسی خواهیم کرد.

گواش چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد گواش و بررسی انواع آن

قبل‌از اینکه قیمت و خرید رنگ گواش را بررسی کنید، باید ببینید که چه کاربردهایی برای آن وجود دارند. فرقی نمی‌کند که کدام مدل از گواش نقاشی را می‌خرید؛ قیمت گواش به‌دلیل کاربردهای فراوانی که دارد ارزش زیادی پیدا کرده است. پراهمیت‌ترین کاربردهایی که کار با گواش به شما ارائه می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شوند:
• قابل ‌استفاده برای نقاشی‌های مختلف در مدرسه و آموزشگاه‌ها
• مناسب برای طراحی و نقاشی فرش‌های گوناگون
• استفاده در کارهای هنری
• کاربردهای فراوان برای تزیینات جواهرات
• مورد استفاده در کارهای مینیاتوری
• صنعت چوب و هنرهای مربوطه

انواع مدل‌های گواش

کاربرد گواش و بررسی انواع آن

اگر به‌دنبال خرید گواش در مدل‌های مختلف هستید، باید ببینید که چه مدل‌هایی برای این محصول وجود دارد. نقاشی با گواش روی بوم نیازمند این است که انواع مدل‌های این رنگ را بررسی کنید. این مدل‌ها در شرکت‌ها و برندهای مختلف تولید شده و نقاشی ساده با گواش را برای شما ممکن کرده‌اند. پراهمیت‌ترین این مدل‌ها به صورت زیر هستند.
گواش پنتل
یکی از بهترین مدل‌هایی که می‌توانید هنگام خرید گواش حرفه ای آن را انتخاب کنید، مدل پنتل نام دارد. پنتل یکی از بهترین شرکت‌های است که درزمینه تولید انواع رنگ‌های مخصوص نقاشی فعالیت کرده و در کشور تایوان قرار دارد.
باید گفت که گواش پنتل کیفیت بسیار بالایی داشته و می‌توانید آن را روی انواع کاغذ و مقوا استفاده کنید. همچنین قادر هستید به‌صورت خالص یا پس‌از ترکیب با آب این رنگ را به‌کار بگیرید. قیمت گواش پنتل نسبت به دیگر برندها کمی گران‌تر است؛ اما کیفیت آن فوق‌العاده بوده و هرگز شما را از خرید پشیمان نمی‌کند.

گواش پارس

مدل دیگری که قادر هستید هنگام خرید اینترنتی گواش آن را انتخاب کنید، گواش پارس نام دارد. این گواش ساخت کشور ایران بوده و کیفیت فوق‌العاده و منحصربه‌فردی دارد. باید گفت که قیمت گواش پارس مناسب بوده و هرکسی توانایی خرید آن را دارد.
پس‌از اینکه نسبت به خرید گواش پارس اقدام کنید، قادر هستید از آن روی چوب، بوم، سفال، یونولیت، مقوا و متریال‌های دیگر استفاده کنید. قوطی‌های آن 30میلی‌لیتری بوده و قابل ترکیب با آب هستند.
گواش ساکورا
اگر محدودیتی در بودجه خرید گواش ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که به خرید گواش ساکورا فکر کنید. ساکورا یکی از برترین برندها در این زمینه بوده و محصولات متنوعی تولید می‌کند. باید گفت گران‌ترین قیمت گواش متعلق به این مدل بوده و دلیل آن نیز کیفیتی است که در هیچ محصول دیگری پیدا نمی‌کنید.
ساکورا برندی است که در کشور ژاپن فعالیت می‌کند. این برند قوطی‌های محصولات خود را با شیشه تولید کرده و هرکدام حجمی 30میلی‌لیتری دارند. شما قادر هستید روی انواع کاغذ و مقوا از گواش ساکورا استفاده کنید.

گواش وستا

برای اینکه بتوانید یک مدل خاص از پالت رنگ گواش را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ گواش وستا بروید. برند وستا یک برند ایرانی بوده و کیفیت بسیار عالی را محصولات این شرکت مشاهد می‌کنیم. همچنین توجه داشته باشید که اکثر محصولات وستا نسبت به گواش پارس قیمت بیشتری دارند.
دلیل این موضوع رنگ‌های باکیفیت و دقیقی است که در آن به‌کار برده‌اند. گواش وستا را باید بهترین گواش ایرانی دانست؛ زیرا رنگ‌هایی مانند Permanent Yellow Pale، Cadmium Red، Poster Black، Viridian و Poster White را درون خود جای‌ داده است.

گواش استورم

محصول دیگری که می‌توانیم آن را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گواش قیمت مناسب نام ببریم، گواش استورم نام دارد. هنگام خرید آنلاین گواش قادر هستید این محصول را انتخاب کرده و با پرداخت قیمت مناسب آن را سفارش دهید.
باید گفت که گواش استورم دارای 6 رنگ بوده و هرکدام در حجم 30‌میلی‌لیتری تولید شده‌اند. مواد این محصول در ایتالیا تولید شده و در ایران نیز بسته بندی می‌شوند. پوشانندگی عالی، ترکیب شدن با چسب و مناسب برای کودکان بالای 3 سال از ویژگی‌های مهمی است که ارزش خرید این گواش جامد یا گواش خارجی را بیشتر می‌کند.

گواش آریا

اگر بخواهیم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گواش ایرانی را به شما معرفی کنیم، گواش آریا قطعا این مدل خواهد بود. آریا برند محبوب ایرانی برای انواع رنگ‌های نقاشی بوده و محصولات خاصی را تولید کرده است. گواش تولید شده توسط این برند 12 رنگ داشته و بسته‌بندی آن نیز به‌صورت طلقی پیوسته است.
هرکدام از 12 رنگ‌های گواش آریا دارای 20میلی‌لیتر رنگ بوده و تنوع زیادی در آن‌ها وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی که در این محصول دیده می‌شود، رنگ‌دانه‌های طبیعی بیشتر نسبت به محصولات دیگر است. همچنین کودکان بالای 3 سال نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

گواش شین هان

اگر می‌خواهید یک محصول که کیفیتی مانند گواش pentel دارد بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که گواش 6 رنگ شین‌ هان را تهیه کنید. این گواش حرفه‌ای غلظت بسیار بالایی داشته و قیمت آن متوسط است. این محصول در کشور کره تولید شده و در دسته محصولات حرفه‌ای قرار می‌گیرد.
حجم هرکدام از رنگ‌های آن 40‌میلی‌لیتر بوده و رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، مشکی و 2عدد سفید در آن قرار گرفته‌اند. می‌توانید برای طراحی در انواع سطح‌ها از این رنگ‌ها استفاده کرده و نگران کیفیت آن نباشید.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال خرید گواش ارزان هستید باید بدانید که چه مدل‌هایی برای این محصول تولید شده‌اند. در پاسخ به این سوال که رنگ گواش چیست باید گفت که این نوع رنگ با استفاده از مواد مخصوص و رنگ‌دانه‌های جامد تولید می‌شود.
این محصول را باید پس‌از ترکیب با آب استفاده کنید. به‌دلیل محبوبیت زیادی که این محصول در بازار دارد، برندهای مختلفی مانند پنتل، آریا، ساکورا و شین‌ هان این محصول را تولید می‌کنند. در این مطلب انواع این محصولات به‌علاوه کاربردهایی که برایشان وجود داشت را بررسی کردیم. می‌توانید انواع این محصول را از فروشگاه مجدمارکت به‌صورت آنلاین و با قیمتی مناسب سفارش دهید.

کاربرد گواش و بررسی انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.