مقدمه

اگر جزو متولدین دهه 50 و 60 باشید، حتماً دفترهای خط نشان با تصویر یک معلم گرافیکی بر روی جلد آن را به‌ خاطر دارید. این دفترها به همراه مدادهای شتر نشان و پاک‌کن‌های آبی-نارنجی، پایه ثابت کیف تمام دانش‌آموزان آن دوره بود. با این حال در دوره حاضر و به دلیل برندهای مختلف لوازم‌ تحریر، از هر محصول انواع مختلفی وجود دارد. هر کدام از آن ها نیز کیفیت و کارایی مختص به خود را دارند که موجب می‌شود تا به‌ عنوان یک ابزار خارق‌العاده برای دوران تحصیل بدل شود. البته عدم شناخت برندهای مختلف باعث می‌شود تا افراد در حین انتخاب دچار سردرگمی شده و قادر به خرید نمونه‌های مناسب نباشند. همین عامل هم تأثیرات مختلفی را بر روی دست خط، روند یادگیری و سایر جنبه‌های آموزشی آن‌ها می‌گذارد. بر همین مبنا تصمیمی گرفته‌ایم تا به معرفی برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت پرداخته و بدین ترتیب فرایند خرید را برای شما عزیزان ساده‌تر کنیم؛ لذا توصیه می‌کنیم که حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

Productpromotiontimeline
ناموجود
Productpromotiontimeline
ناموجود

اهمیت شناخت برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت

یقیناً برای شما هم پیش‌آمده که بعد از استفاده یک خودکار و کسب تجربه مناسب از آن، دفعات بعدی تمام نوشت‌افزارها را به امید یافتن همان مدل یا برند زیر و رو کرده باشید. در واقع چنین تجربه‌هایی در مورد اغلب برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت صدق می‌کند. به نحوی که اگر یک‌بار از محصولات آن‌ها استفاده کنید، در دفعات بعدی تنها به دنبال تولیدات آن‌ها خواهید بود. با این حال بخش قابل توجهی از افراد در حین خرید توجه چندانی به این موضوع ندارند. متأسفانه بیشتر افراد در پروسه خرید تنها قیمت را در اولویت قرار می‌دهند. این در حالی است که شناخت برندهای مختلف نه‌تنها به آن‌ها در مصرف بهینه‌تر بودجه‌شان کمک می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا تجربه‌های بسیار بهتری داشته باشند. در حقیقت انتخاب لوازم‌تحریر مناسب بر روی تمام جنبه‌های تحصیل و یادگیری شما تأثیر می‌گذارد. مهم‌ترین آن‌ها دست خط  و نوع نگارش شما است. بسیاری از خودکار یا مدادهای ارائه شده در بازار، عملاً ویژگی‌های ساختاری خاصی دارند که آنها را برای گروه مشخصی از افراد مناسب می‌کند. افزون بر این موارد، نوع لوازم‌التحریر ارائه شده توسط هر برند متفاوت بوده و نمی‌توان هر محصولی را برای هر گروه از جامعه هدف انتخاب کرد. مزیت دیگری که شناخت برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت به همراه دارد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. در واقع بسیاری از برندهای لوازم‌تحریر، محصولاتی را ارائه می‌دهند که عمر مفید بالایی داشته و می‌توانند چند سال متمادی قابل‌استفاده باشند. شناخت چنین مواردی به شما کمک می‌کند هزینه‌هایتان در دراز مدت کاهش پیدا کند. کمک به روند یادگیری موضوع دیگری است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. اغلب برندهای باکیفیت لوازم‌تحریر، سعی دارند تا محصولاتی را روانه بازار کنند که روند درک مطالب، یادگیری  و نگارش را برای دانش‌آموزان ساده‌تر می‌کند. این موضوع به‌صورت غیر مستقیم بر روی روند یادگیری شما تأثیرات مثبتی خواهد داشت که بسیاری از آن غافل هستند.

معرفی برندهای لوازم تحریر باکیفیت (بخش اول)
معرفی برندهای لوازم تحریر باکیفیت (بخش اول)

نکات مهم برای انتخاب برند لوازم‌تحریر باکیفیت

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت بپردازیم، بهتر است ابتدا نکاتی را در نظر بگیرید که می‌تواند در انتخاب یک برند مناسب به شما کمک کند. در واقع روزبه‌روز بر تعداد برندهای لوازم‌تحریر بازار افزوده می‌شود. لذا دانستن برخی از نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید قدرت انتخاب بهتری داشته باشید.

اعتبار برند

اعتبار یک برند نخستین فاکتوری است که باید در فرایند انتخاب به آن دقت کنید. هیچ برندی بدون کیفیت نمی‌تواند اعتبار لازم را کسب کند. لذا هر زمان برندی بتواند بر سر زبان‌ها بیفتد، یقیناً توانسته رضایت قشر زیادی را به دست آورد. برای مثال برند بیک جزو آن دسته از تولیدکننده‌ها است که تقریباً اغلب افراد آن را شناخته و دست‌کم یکبار از محصولات آن استفاده کرده‌اند. همین عامل هم باعث شده تا این برند بتواند محبوبیت بالایی را کسب کند.

حیطه تخصصی

داشتن حیطه تخصصی مولفه دیگری است که می‌تواند فرایند انتخاب برند لوازم‌تحریر را برای شما ساده‌تر کند. اغلب برندهای مطرح سعی کرده‌اند تا تولیدات خود را به چند محصول خاص محدود کرده و در عوض نهایت کیفیت و تحقیق را بر روی آن اعمال کنند. این مورد باعث می‌شود تا تولیدات آن‌ها تست‌ها و بررسی‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و بدین ترتیب گزینه مناسب‌تری برای استفاده باشند. برای مثال برند یوروپن سعی داشته تا بر روی خودکارها و خودنویس‌ها تمرکز کند. البته همین عملکرد تخصصی هم توانسته بهترین تولیدات را برای این برند به همراه داشته باشد.

نوع متریال به کار رفته در محصولات

نوع متریال به کار رفته در محصولات مولفه دیگری است که می‌تواند تا حدودی در شناخت برند باکیفیت لوازم‌تحریر به شما کمک کند. اغلب برندهای معتبر بازار به‌خوبی با حساسیت محصولات تولیدی خود آگاه هستند. برای مثال آن‌ها می‌دانند که ممکن است گاهی اوقات کودکان نسبت به جویدن پاک‌کن‌ها یا سر خودکار و مدادها ترغیب شوند. بر همین مبنا سعی می‌کنند تا از متریال‌های سازگار استفاده کنند. برخی دیگر هم اهمیت متریال را برای کارایی بهتر لحاظ می‌کنند. برای مثال استفاده از کاغذهای مناسب، پلاستیک‌های مقاوم، جوهرهای بادوام و… از جمله مولفه‌هایی است که در زمینه انتخاب متریال به چشم می‌خورد.

قیمت

قیمت یک محصول موضوعی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. اهمیت این فاکتور در شرایط فعلی بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. با این حال باید بدانید که نباید همواره کیفیت را فدای قیمت کرد. بیشتر محصولات با کیفیتی که قیمت‌های بالاتری دارند، می‌توانند مدت زمان بیشتری به شما خدمت کرده و بدین ترتیب هزینه‌های نهایی شما را کاهش دهند. البته همواره قیمت پایین‌تر به معنی کیفیت کمتر نیست. بر همین مبنا باید قیمت آخرین مولفه‌ای باشد که به آن توجه می‌کنید.

برترین برندهای لوازم‌تحریر در بازار ایران

یقیناً تا به این لحظه دریافته‌اید که شناخت برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت تا چه اندازه برای شما مفید خواهد بود. با این حال تنوع برندهای لوازم‌التحریر موجود در  بازار بسیار زیاد است. همین عامل هم باعث می‌شود تا خریداران در فرایند خرید دچار سردرگمی‌های مختلفی شوند که عملاً پروسه را برای آن‌ها دشوارتر می‌کند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این قضیه داشته و روند کار را برای شما ساده‌تر کنیم. بر همین مبنا به معرفی برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت در بازار ایران پرداخته‌ایم. پس اگر شما هم تمایل دارید تا با بهترین نمونه‌های لوازم‌تحریر آشنا شوید، حتماً ما را همراهی فرمایید.

فابر وبلاگ

فابرکاستل (Faber-Castell)

فابرکاستل را می‌توان یکی از معروف‌ترین و البته مطرح‌ترین تولیدکنندگان لوازم‌التحریر اروپایی دانست که بیش از دو قرن سابقه دارد. این برند که دفتر اصلی آن در آلمان است، طیف بسیار زیادی از لوازم‌تحریر آموزشی، ست اداری و ملزومات مورد نیاز تحریر را تولید می‌کند. این شرکت 14 کارخانه و حدود 20 مرکز بزرگ فروش در سراسر جهان دارد که محصولات خود را به‌صورت اختصاصی در آن‌ها عرضه می‌کند. این شرکت طیف بسیار متنوعی از محصولات مختلف نظیر مداد (رنگی و گرافیتی)، خودکار، دفتر، ملزومات نقاشی، پاک‌کن، مداد تراش، لوازم اداری و… را تولید می‌کند. مجموع این موارد در کنار کیفیت بالای تولیدات باعث شده تا لوازم‌التحریر فابرکاستل از اعتبار جهانی برخوردار باشد.

مشاهده و خرید محصولات فابرکاستل

آریا (aryacompany)

برند آریا با نام نقش تندیس آریا یکی از برترین برندهای نوشت‌افزاری، بازی و لوازم سرگرمی کودکانه است. این برند توانسته استاندارد ISO 10002 را در سال 2014 به دست آورد که نشان از کیفیت مناسب محصولات تولیدی آن است. گروه آریا دارای سه کارخانه تولیدی در حومه تهران است که محصولات متنوعی اعم از خمیر بازی، آبرنگ، رنگ انگشتی، گواش، پاستل روغنی، مداد شمعی، ظروف غذاخوری کودک، چسب ماتیکی، انواع خط کش، خمیر شنی، مداد تحریر و رنگی، و انواع محصولات جانبی را تولید می‌کند. محصولات این شرکت با توجه به شناخت عالی از شرایط داخلی، قیمت‌های مناسبی داشته و می‌تواند نیاز عامه هم‌وطنان را برطرف کند.

معرفی برندهای لوازم تحریر باکیفیت (بخش اول)
مشاهده و خرید محصولات آریا

 

فکتیس (Factis)

فکتیس را می‌توان یکی دیگر از برندهای باکیفیت لوازم‌التحریر در بازار ایران دانست. ممکن است شما نام این برند را بر روی پاک کن‌های رنگی دیده باشید که همواره سر جلسه امتحان به همراه خود داشته اید. این برند در سال 1995 در کشور اسپانیا پایه‌گذاری شد. شرکت اصلی سازنده آن مارکو داکس نام دارد. با این حال گروه تولیدی زگال شمال هم آن را در داخل ایران تولید می‌کند.

این عامل باعث شده تا محصولات این برند هزینه‌های کمتری برای هم‌وطنان داشته باشد. نکته قابل توجه در رابطه با برند فکتیس، تنوع در محصولات آن است. این برند انواع پاک‌کن، پاستل، خط کش، گونیا، مدادرنگی، مداد، مداد تراش، خودکار و… را تولید می‌کند که اغلب آن‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند.

البته باید خاطر نشان کنیم که لوازم‌التحریر برند فکتیس، غالباً به دور از طرح‌های فانتزی بوده و همان سادگی اولیه خود را دارد. همین عامل هم محبوبیت آن را بیشتر کرده است.

+
ناموجود
+
ناموجود
+
ناموجود
+
ناموجود
مشاهده و خرید محصولات فکتیس

پ ب او (pebeo)

پ ب او را می‌توان یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه نوشت افزار دانست. این برند فرانسوی، توانسته طی چند دهه گذشته جای پای خود را در بازار ایران محکم کند. پ ب او یکی از تخصصی‌ترین تولیدکنندگان جهان به حساب می‌آید که خود را به ملزومات نقاشی و هنر نگارگری محدود کرده است. بر همین مبنا این برند بیشتر در زمینه تولید رنگ، رنگ پارچه، قلمو، مدادرنگی و سایر ملزومات نقاشی فعالیت می‌کند. نکته قابل توجه در رابطه با این برند، محصولات بی‌نظیر آن است. به نحوی که رنگ‌های آن دوام بسیار بالایی داشته و طیف مختلفی از مدل‌ها را شامل می‌شود. همین عامل هم باعث شده تا اغلب خریداران آن را در صدر انتخاب‌های خود قرار دهند.

مشاهده و خرید محصولات پ ب او

سویل sevil

سویل را می‌توان از دیگر برندهای معتبر و معروف ایرانی دانست که توانسته در سال‌های اخیر جای خود را در بین دانش‌آموزان ایرانی پیدا کند. این برند توجه ویژه‌ای به ساخت محصولات فانتزی و خوش رنگ دارد. دلیل اصلی آن هم جذب کودکان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی است. سویل به‌عنوان نخستین برند ایرانی شناخته می‌شود که به‌صورت اختصاصی در زمینه ساخت و تولید جامدادی فعالیت می‌کند. به‌گونه‌ای که در حال حاضر انواع مختلفی از جامدادی‌های فانتزی و زیبا رادر خط تولید خود دارد. البته در سال‌های اخیر این برند به سمت تولید دفترچه، دفتر و دفتر برنامه‌ریزی رفته که همگی آنها جذابیت مختص به خود را دارند. همین عامل هم موجب شده تا محصولات برند لوازم‌تحریر سویل، محبوبیت بالایی در فروشگاه مجد مارکت داشته باشند.

مشاهده و خرید محصولات سویل

اونر (Owner)

برند اونر را می‌توان یکی دیگر از برندهای محبوب در بازار ایران دانست که محصولات آن در فروشگاه مجد مارکت هم طرف‌داران زیادی دارد. این برند که خواستگاهی کره‌ای دارد، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و البته برترین برندهای لوازم‌تحریر در جهان شناخته می‌شود. شعار این شرکت فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای نوشتن است و بر همین مبنا طیف بسیار زیادی از مداد، مداد پاک کن، مداد تراش، مداد فشاری، خودکار، لوازم اداری، وسایل نقاشی و… را عرضه کرده است. قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات این برند باعث شده تا به‌عنوان یکی از بهترین و البته کارآمدترین انتخاب‌ها در حین خرید لوازم‌تحریر شناخته شود.

معرفی برندهای لوازم تحریر باکیفیت (بخش اول)
مشاهده و محصولات اونر

دوکا (doka)

برند دوکا که با عنوان دوکا دفتر هم شناخته می‌شود، یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم‌تحریر در داخل کشور است. این برند در سال 1340 در تهران پایه‌گذاری شد. تیم سازنده در ابتدا صرفاً در پی عرضه خودکار و مداد بود. اما در سال 1345، اهداف جاری شرکت تغییر کرده و با ارتقا ماشین‌آلات، به سمت تولید انواع دفتر رفتند. این برند با تکیه بر تجربه بالایی که دارد، به‌خوبی نیاز کاربران ایرانی را شناسایی کرده و محصولات خود را بر مبنای آن بهینه‌سازی کرده است. این شرکت در چند سال اخیر توانسته دانش فنی کارکنان خود را افزایش و با شرکت‌های دیگری از اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کند. همین عامل هم سبب شده تا نفوذ بیشتری در بازار داشته باشد.

مشاهده و خرید محصولات دوکا

دات نوت (dotnote)

دات نوت را می‌توان جزو برندهای شناخته شده ایرانی دانست. این برند به شیوه اختصاصی در زمینه تولید دفتر، سررسید، تقویم، دفتر یادداشت و… فعالیت دارد. محصولات باکیفیت و البته رنگ بندی‌های متنوع آن باعث شده تا این برند بیش از پیش در بین کاربران محبوبیت داشته باشد. افزون بر این موارد، شرکت مذکور تمام نیازهای کاربران ایرانی را لحاظ کرده و سعی داشته تا تولیدات خود را بر مبنای نیاز و فرهنگ ایرانی طراحی کند. همین عامل هم سبب شده تا در طی چند سال گذشته، محبوبیت بسیار بالایی را کسب کند. همین فاکتور سبب شده تا در لیست پرفروش‌ترین‌های فروشگاه مجد مارکت قرار گیرد.

مشاهده و خرید محصولات دات نوت
تراش دو سوراخ مخزن دار آبی فابرکاستل Rollon 3910
تراش مخزن دار استوانه چرخشی صورتی فابر کاستل Fabercastell
معرفی برندهای لوازم تحریر باکیفیت (بخش اول)

 

دلی (Deli)

دلی نام یکی دیگر از برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت در بازار ایران است. دلی نخستین‌بار در سال 1988؛ یعنی حدوداً 35 سال پیش در کشور چین پایه‌گذاری شد. این برند به دلیل قیمت مناسب، کیفیت بالا و البته تنوع بی‌نظیر محصولاتش توانست جایگاه مناسبی را در بازار چین به دست آورد. به نحوی که بیش از 45 هزار خرده‌فروشی از آن خرید می‌کردند. خوشبختانه محصولات این برند باکیفیت، هم اکنون در بازار ایران و فروشگاه مجد مارکت عرضه می‌شود. محصولات این برند شامل انواع لوازم‌تحریر، لوازم اداری، ملزومات نقاشی و… است که ترکیب کلی آن‌ها باعث شده تا این برند انتخاب کارآمدی برای اغلب خریداران باشد.

مشاهده و خرید محصولات دلی

پاپکو (papco)

پاپکو را می‌توان یکی از شرکت‌های مطرح و البته معتبر در زمینه تولید لوازم‌تحریر و اداری دانست. این برند که فعالیت خود را از سال 1363 شروع کرده، توانسته به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان ملزومات اداری و دانشجویی شناخته شود. محصولات این برند شامل انواع زونکن، دفتر اداری، دفتر کلاسوری، جامدادی، دفتر، دفاتر اداری، پاکت، سررسید و… می‌شود. کیفیت بالا و قیمت ایده‌آل باعث شده تا این برند در بین سازمان‌های مختلف و البته دانش‌پژوهان،  طرف‌داران زیادی داشته باشد. این فاکتور به نوبه خود سبب شده تا متقاضیان هر ساله برای خرید نوشت افزار، تولیدات آن را در صدر انتخاب‌ها قرار دهند.

مشاهده و خرید محصولات پاپکو

سخن آخر

انتخاب لوازم‌التحریر را می‌توان جزو موضوعاتی دانست که هر ساله والدین و البته دانش‌پژوهان را دچار سردرگمی می‌کند. آنها نمی‌دانند که کدام برند می‌تواند برای آنها مناسب باشد. افزون بر این موارد خرید برندهای بی‌کیفیت همواره مشکلات زیادی را برای آنان به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از برندهای لوازم‌تحریر باکیفیت در بازار ایران را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. بدون شک این موضوع می‌تواند روند خرید را برای شما ساده‌تر کند. با این حال اگر هنوز سؤال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.