گاهی برخی از ابزار و وسایل مورد استفاده در روزمره ما چنان ساده و معمولی به‌نظر می‌رسند، که متوجه تاثیر آن‌ها در روزمره و زندگی خود نیستیم. به همین دلیل هنگام خرید این ابزار نیز دقت و توجه چندانی به‌خرج نمی‌دهیم. حال اینکه با کمی دقت و توجه، می‌توانیم از این ابزار برای مدت زمان طولانی‌تر و جزئیات بیشتر استفاده کنیم.
جامدادی یا کیس‌های بزرگ و کوچک نوشت‌افزار یکی از این ابزارهای کاربردی و مفید است که معمولا دقت کافی را در خرید آن‌ها نداریم. به‌همین دلیل بعد از خرید متوجه می‌شویم که پاسخگوی نیازهای ما نیست و مجبور به خرید دوباره آن خواهیم شد. هنگام خرید جامدادی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشیم. کنار هم قرار گرفتن این نکات، یک راهنمای خرید جامدادی را خواهد شد که اکنون قصد داریم آن را دراختیار شما قرار دهیم.

راهنمای خرید جامدادی
راهنمای خرید جامدادی

کاربرد جامدادی برای شما

هنگام خرید جامدادی باید ابتدا به این مهم دقت کرد که از این ابزار کاربردی چه استفاده‌ای خواهیم داشت؟
به این معنی که شما یک جامدادی دانش‌آموزی لازم دارید، دانشجویی یا کاملا حرفه‌ای و تخصصی. هر یک از این کاربردها، در خرید نهایی ما تاثیر بسیاری خواهد داشت!
توجه داشته باشید که یک جامدادی دانش‌آموزی، ظاهر و طراحی متفاوتی دارد.
یک جامدادی برای کاربردهای دانشجویی (دانشجوهای رشته‌های غیر از رشته‌های هنری و طراحی) نیز با جامدادی‌ها تخصصی و حرفه‌ای که مورد استفاده افرادی که نوشت‌افزار ابزار کار آن‌ها است تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت؛
این کاربردها در ابعاد جامدادی مناسب، تقسیم‌بندی‌های آن و جنس جامدادی تاثیر خواهد داشت. بنابراین پیش از تصمیم به خرید جامدادی، لازم است مشخص کنیم که برای چه کاربردی نیاز به جامدادی داریم.

ویژگی‌های مهم در جامدادی

در ادامه ارائه یک راهنمای مفید و کاربردی برای خرید جامدادی، لازم است بگوییم که یک جامدادی خوب و کاربردی چه ویژگی‌هایی دارد و هنگام انتخاب جامدادی خود لازم است چه مشخصاتی را در آن مورد بررسی قرار دهید:

  • ابعاد جامدادی
  • جنس جامدادی
  • تقسیم‌بندی‌های جامدادی و تعداد محفظه‌های و فضاهای جداسازی شده آن
  • رنگ و طرح جامدادی
  • کیفیت ساخت جامدادی

در ادامه سعی می‌کنیم هریک از این ویژگی‌ها را به تفکیک و با توضیحاتی دقیق‌تر بررسی کنیم.

راهنمای خرید جامدادی
راهنمای خرید جامدادی

جنس جامدادی

انواع جامدادی‌های موجود در بازار، چه مدل‌هایی که برای کودکان طراحی شده‌اند و چه مدل‌هایی که مناسب بزرگ‌سالان هستند در متریال‌های مختلف عرضه می‌گردند. انتخاب یکی از این متریال‌ها تا حد زیادی به سلیقه و سپس به کیفیت و عمر بیشتر یا کمتر جامدادی بستگی دارد. به‌طور کلی جامدادی‌ها را از نظر جنس و متریال به دسته‌های زیر تقسیم می‌کنند:

جامدادی پارچه ای

از رایجترین انواع جامدادی است که به‌دلیل مزایای متعدد بسیار مورد استقبال و توجه همه کاربران بزرگ‌سال و کودک است. جامدادی‌های پارچه‌ای خود با انواع مختلفی پارچه تولید می‌شوند که این پارچه‌ها باعث کیفیت بیشتر یا کمتر جامدادی می‌شود. انواع جامدادی پارچه‌ای عبارتند از:

  • جامدادی با پارچه برزنتی
  • جامدادی با پارچه شمعی
  • جامدادی با پارچه پشمی
  • جامدادی با پارچه کتان

استانداردهایی که یک پارچه برزندتی باید داشته باشد، ضد آب بودن، استحکام و دو خت مناسب است. جامدادی‌های پارچه‌ای قابل اانعطاف بوده و شکل‌پذیری آن‌ها باعث می‌شود که جادارتر از آتچه باشند که به‌نظر می‌رسند. همچنین قابل شستشو و سبک هستند. جامدادی‌های پارچه‌ای در ابعاد بزرگ و کوچک قابل تولیدند و قابلیت تقسیم‌بندی فضا را بسیار دارد.

جامدادی چوبی

جامدادی‌های چوبی در گذشته بیشتر رواج داستند و امروز استفاده از آن‌ها چندان رایج نیست. این نوع جامدادی سنگین است و به‌دلیل وزن بالای متریال آن‌ها، نمی‌توان در ابعاد بزرگتر و کاربردی‌تر تولید‌شان کرد. جامدادی‌های چوبی را بیشتر برای مصارف رومیزی و ست کردن آن‌ها با دکوراسیون اتاق کار یا مطالعه استفاده می‌کنند.

نکته مهم درمورد جنس انواع جامدادی این است که الزاما نوع متریال جامدادی کیفیت آن را تعیین نمی‌کند. بلکه کیفیت خود متریال به‌کار رفته مهم است. به این معنی که، گاهی ممکن است یک جامدادی چوبی باشد و ظاهر مقاومی داشته باشد. اما به‌دلیل بی‌کیفیت بودن چوبی که در ساخت آن به‌کار رفته، عمر کوتاهی داشته باشد و به‌سرعت از بین برود.

جامدادی چرمی

جامدادی‌های چرمی نیز از نوع جامدادی‌هایی هستند که از گذشته تا حال استفاده از آن‌ها دیده می‌شده اما به‌دلیل قیمت بالای چرم باکیفیت و مرغوب، قیمت آن‌ها نیز بالا است. جامدادی‌هایی که با چرمغیر مرغوب ساخته می‌شوند کیفیت چندانی نداشته و عمر کوتاهی دارند. جامدادی‌های چرمی قابلیت شستشو ندارند اما نظافت آن‌ها نیز چندان سخت نیست. سبک هستند اما معمولا در ابعاد بزرگ تولید نمی‌شوندو کمتر شاهد جامدادی بزرگ چرمی هستیم.

جامدادی فلزی

معمولا به‌شکل قوطی‌های کوچک فلزی هستند که فضای زیادی ندارند. جامدادی‌های فلزی صدای زیادی تولید می‌کنند و معمولا اگر مدادها و خودکارها در آن امکان حرکت داشته باشند، ‌صدای برخوردشان به دیواره جامدادی از درون کیف هم شنیده می‌شود. ضمن اینکه امکان تقسیم‌بندی فضای داخل آن بسیار محدود بوده و فضاهای جداسازی شده چندانی ندارند.

جامدادی پلاستیکی

یکی از انواع جامدادی رایج در گذشته بودند. هنوز هم به ندرت می‌توان برخی از انواع جامدادی پلاستیکی را در بازار دید. این نوع جامدادی فضاهای اسپسفیک شده زیادتری دارند اما مشکل بزرگ آن‌ها ابعاد غیرکاربردی‌شان است. به این معنی که این نوع جامدادی معمولا به‌اندازه‌ای که بزرگ و جاگیرند، فضا برای نگهداری نوشت‌افزار در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

ابعاد جامدادی

هنگام خرید جامدادی،  ابعاد جامدادی را باید با توجه به تعداد و میزان نوشت‌افزاری قصد داریم در آن جای دهیم انتخاب کنیم. اما یک نکته مهم درمورد ابعاد جامدادی، کاربردی بودن و مفید بودن آن است. برای مثال بهتر است دقت کنیم جامدادی بزرگی که می‌خریم به‌اندازه ابعادش جا داشته باشد. درغیر این صورت جامدادی تنها از ما جای زیادی خواهد گرفت و همه نوشت‌افزارمان را در خود جای نخواهد داد. همچنین بهتر است که دقت کنیم که جامدادی فضاهای تقسیم‌بندی شده و تفکیک شده داشته باشد. این فضاهای جداسازی شده امکان جای دادن ابزار مختلف‌مان را فراهم خواهد کرد. جامدادی‌هایی که دارای فضاهای اسپسفیک شده‌اند بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

راهنمای خرید جامدادی
راهنمای خرید جامدادی

کیفیت ساخت جامدادی

هنگام خرید جامدادی،  ابعاد جامدادی را باید با توجه به تعداد و میزان نوشت‌افزاری قصد داریم در آن جای دهیم انتخاب کنیم. اما یک نکته مهم درمورد ابعاد جامدادی، کاربردی بودن و مفید بودن آن است. برای مثال بهتر است دقت کنیم جامدادی بزرگی که می‌خریم به‌اندازه ابعادش جا داشته باشد. درغیر این صورت جامدادی تنها از ما جای زیادی خواهد گرفت و همه نوشت‌افزارمان را در خود جای نخواهد داد. همچنین بهتر است که دقت کنیم که جامدادی فضاهای تقسیم‌بندی شده و تفکیک شده داشته باشد. این فضاهای جداسازی شده امکان جای دادن ابزار مختلف‌مان را فراهم خواهد کرد. جامدادی‌هایی که دارای فضاهای اسپسفیک شده‌اند بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

مقاومت متریال

کیفیت فلز، چوب، چرم یا پارچه باید مناسب و بادوام باشد. پارچه‌هایی که سستند، استحکام ندارند یا به‌راحتی در مواجه با تیزی نوشت‌افزار پاره می‌شوند نمی‌توانند جامدادی کارآمدی را بسازند. درمورد چرم‌ها، چرم مصنوعی به‌سرعت دچار آسیب می‌شود و چرم طبیعی بی‌کیفیت نیز دربرابر سایش و اجسام تیز ضعیف است. فلز به‌کار رفته در جامدادی نیز باید مقاوم باشد. درغیر این صورت به‌سرعت پ دراثر کوچکترین فشار و ضربه از فرم خود خارج می‌شود.

کیفیت اتصالات جامدادی

جامدادی‌ها در انواع مختلف باید در محل اتصالات خود به‌خوبی بهم چفت شده باشند. در جامدادی‌های پارچه‌ای و چرمی دوخت‌ها باید محکم و مقاوم باشند تا به‌راحتی از هم باز نشوند. در جامدادی‌های فلزی و چوبی و پلاستیکی نیز، لوله‌ها، چسب ها و اتصالات باید کاملا مجک و غیر قابل گسست باشند.

کیفیت بست‌ها، زیپ‌ها، دکمه‌ها و ...

جامدادی‌ها با اتصالات مختلفی تولید می‌شوند. بعضی دکمه و بست دارند، بعضی زیپ و بعضی چسب. باید دقت کرد که این اتصالات با کیفیت باشند و به‌زودی دچار آسیب نشوند. جامدادی که چفت و بست آن خراب شده باشد عملا کارایی ندارد.

درنهایت اینکه اگر جامدادی از استانداردهای ساخت لازم بهره نبرد، خیلی زود مجبور می‌شویم که آن را کنار گذاشته و یک نسخه جدید را جایگزین کنیم که از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه نیست. درمورد اتصالات باید گفت، بعضی از جامدادی‌ها لولایی، ‌بعضی بندی، بعضی آهن‌ربایی و بعضی قفل‌دارند. اینکه چه نوع اتصال و بستی مناسب باشد، بیشتر بستگی به کیفیت خود جامدادی و اجزای آن است. اما معمولا نسخه‌های زیپ‌دار بیش از باقی جامدادی‌ها کاربرد دارند.

رنگ و طرح جامدادی

انتخاب رنگ و طرح جامدادی بستگی مستقیم به کاربرد آن و سلیقه شخص شما دارد. اما در این مورد، زیبایی رنگ‌بندی، اینکه طرح و رنگ متناسب با هم باشند و کنتراست دلپذیری را ایجاد کنند و درنهایت خلاقه نه به‌نظر آیند می‌تواند هر مشتری‌ای را به خود جلب کند. در این بخش سعی می‌کنیم جامدادی مناسب کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را مجزا بررسی کنیم.

راهنمای خرید جامدادی

طرح و رنگ جامدادی برای کودکان

کودکان معمولا ترجیح می دهند ابزار و لوازم‌التحریر خود را با طرح‌های کارتونی بخرند. بهتر است دقت کنیم که کودک به کدام شخصیت کارتونی بیشتر علاقه دارد و سپس جامدادی را برای او انتخاب نماییم. دقت کنید که رنگ‌ها درخشش لازم را داشته باشند و مات و کدر نباشند. ضمن اینکه طرح به شخصیت اصلی کارتونی نزدیک باشد. دربرخی مواد این شباهت آنقدر کم است که کودک متوجه نمی‌شود که عکس روی جامدادی، تصویر شخصیت کارتونی مورد علاقه او است. رنگ‌ها را شاد انتخاب کنید. کودکان عاشق رنگ‌های زنده و شادند. به رنگ‌بندی دخترانه و پسرانه نیز دقت کنید و رنگ مورد علاقه کودک.

طرح و رنگ جامدادی برای نوجوان

جامدادی مورد علاقه نوجوانان معمولا دارای طرح‌ها اسپرت و مدرن است. گاهی طرح انیمیشن‌های مورد علاقه آن‌ها را دارد یا تصاویر مربوط به بازی‌های کامپیوتری پرطرفدار. دقت کنید نوجوان‌ها به‌شدت از اینکه هنوز یک کودک محسوب شوند بیزارند. بنابراین به‌هیچ عنوان جامدادی کودکانه برای آن‌ها انتخاب نکنید. در این بخش درمورد جامدادی دخترانه باید گفت، دختران نوجوان رنگ‌های پاستلی را بسیار می‌پسندند و طرح‌هایی که تاحدودی زرق و برق دارند. اما در مورد جامدادی پسرانه، پسران رنگ‌های گرم‌تر را با طرح‌های تیم‌های فوتبال بیشتر دوست دارند. در این مورد نیز سعی کنید علایق نوجوان را درنظر بگیرید.

طرح و رنگ جامدادی برای بزرگسالان

این مورد احتمالا ساده‌ترین انتخاب است. طرح های ساده و معمول، رنگ‌هایی که شکیل و شیک به‌نظر می‌رسند و بدون عکس یا تصویر خاص بهترین انتخاب‌ها هستند. در این مورد معمولا جامدادی‌ها دارای چند رنگ که هم‌نشینی خوبی کنار هم دارند هستند. در این بخش، بعضی جامدادی‌ها با طرح گل‌های بهاری و تابستانی ریز و درشت می‌تواند محبوب بانوان باشد. آقایان نیز احتمالا یک طرح کاملا ساده را انتخاب می‌کنند.

در مورد طرح و رنگ، دقت داشته باشید که کیفیت تصاویر چاپی یا استیکرهای چسبی روی انواع جامدادی کیفیت کافی را داشته باشد.

راهنمای خرید جامدادی

قیمت جامدادی

قیمت جامدادی به موارد مختلفی بستگی دارد. با جنس آن، ‌برندش و ابعادی که دارد، قیمت کاملا تغییر می کند. برای مثال یک جامدادی کوچک از یک برند با جامدادی با همان ابعاد از برند دیگر می‌توان تفاوت قیمت فاحشی داشته باشد. اما در این مورد، پرداخت هزینه کمی بیشتر درازای کالای باکیفیت بهتر است تا خرید جامدادی ارزان که کیفیت چندانی ندارد. چرا که جامدادی‌های ارزان و بی‌کیفیت شما را به‌سرعت نیازمند یک جامدادی جدید می‌کنند. البته همیشه نیز جامدادی‌های ارزان بی‌کیفیت نیست و یک جامدادی گران نیز الزاما عمر مفید بالا ندارد. بهتر است نکات ذکر شده را درمورد جامدادی بررسی کنید، درنهایت خرید نمایید. اما اگر همه نکات و ویژگی‌های مثبت را در جامدادی دیدید و قیمت آن بالا بود، تصمیم به خرید جامدادی انتخب شده‌تان را قطعی کنید. این خرید گران می‌تواند سال‌ها شما را از هزینه دوباره بی‌نیاز کند.

جامدادی مناسب شما کدام است؟

یک نکته مهم دیگر این است که پیش از خرید جامدادی دقت کنید که چه تعداد و چه میزان نوشت‌افزار را می‌خواهد در جامدادی جای دهید. آیا جامدادی انتخابی شما برای همه آن‌ها جا دارد. سعی کنید انتخاب خود را طوری انجام دهید که بعد از قرار دادن همه وسایل خود، همچنان کمی جای خالی داشته باشد. پر بودن کامل جامدادی باعث آسیب زودتر به آن می‌شود. برای اطمینان سعی کنید در مغازه چند خودکار، مداد، پاک‌کن و … در آن بگذارید تا فضای مفیدش را امتحان کنید. اگر جامدادی کمی فضای اضافی و خالی داشته باشد، با اضافه شدن وسایل‌تان همچنان می توانید از آن استفاده کنید. اگر در جامدادی ابزاری تیز مانند پرگار یا اتود با نوک تیز می‌گذارید، دقت کنید جامدادی استحکام لازم را داشته باشد و در برابر ابزار برنده به‌سرعت آسیب نبیند.

راهنمای خرید جامدادی

سخن پایانی

درنهایت باید گفت، خرید جامدادی کار پیچیده‌ای نیست. تنها کمی دقت و توجه لازم دارد تا بتوانید بهترین را خریداری کنید. مهم‌ترین نکته درنظر گرفتن علاقه و سلیقه شما است. مثلا اگر جامدادی فانتزی دوست دارید، سراغ نسخه‌هایی با طرح‌های کلاسیک نروید. هرچند که یک جامدادی شیک باشد. اگر فکر می‌کنید مهارت لازم در تشخیص جنس و کیفیت جامدادی را ندارید، سعی کنید خرید خود را از فروشگاه معتبر انجام دهید و از او درباره کیفیت ساخت و متریال جامدادی سوال کنید تا با اطمینان بهتر خرید کنید.

Productpromotiontimeline
210,000 تومان
Productpromotiontimeline
210,000 تومان
Productpromotiontimeline
210,000 تومان
Productpromotiontimeline
210,000 تومان
Productpromotiontimeline
480,000 تومان
Productpromotiontimeline
480,000 تومان
Productpromotiontimeline
480,000 تومان
مشاهده جدیدترین جامدادی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.