رنگ روغن وینزور

بدون شک یکی از محبوب‌ترین ملزومات نقاشی در میان علاقه‌مندان به نقاشی و هنرهای تجسمی است. استفاده از رنگ روغن از گذشته در میان هنرمندان مرسوم بوده است. زیرا این رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ روغن این است که روی سطوح با جنس مختلف قابل‌استفاده است.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

کیفیت رنگ تولیدی در کارخانه‌های تولیدکننده با یکدیگر متفاوت است. همین امر عاملی است تا جستجوی مشتریان خرید رنگ روغن بیشتر به سمت برندهای مطرحی همچون وینزور، ماریس، وستا و… برود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات انواع رنگ روغن از برند وینزور بپردازیم. همچنین اطلاعات مفیدی درباره تولیدکننده و سابقه آن ارائه می‌شود.

پس اگر می‌خواهید از موارد زیر به‌صورت کامل آگاهی داشته باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

  • شناسایی برند وینزور
  • کیفیت رنگ روغن‌های تولیدی این برند و مقایسه آن با سایرین
  • انواع مدل‌های رنگ روغن تولیدشده در وینزور

وینزور یکی از با کیفیت ترین و معتبرترین تولیدکنندگان رنگ روغنی در جهان است!

Winsor & Newton یک برند انگلیسی بسیار خوشنام و پرآوازه در میان هنرمندان جهان است. این شرکت از سال 1832 یعنی بیش از 190 سال است که در زمینه تولید انواع ملزومات هنری خصوصاً نقاشی مانند رنگ روغن و اکریلیک، آبرنگ، گواش، قلم‌مو، بوم و…. فعالیت می‌کند. ویلیام وینزور و هنری نیوتن برند یادشده را با هدف تولید ملزومات باکیفیت هنری تأسیس کردند.

امروز محصولات وینزور به‌تمامی قاره‌های جهان صادر می‌شود. از طرفی، کیفیت رنگ اکریلیک و رنگ روغن وینزور به شکلی بوده است که هنرمندان همواره درخواست خرید از این برند را داشته‌اند. در کنار کیفیت فوق‌العاده بالای رنگ‌ها، نکته مهمی که در وینزور همواره موردتوجه قرار می‌گیرد، افزایش سازگاری محصولات با محیط‌زیست است.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

این برند همواره سعی داشته است در کنار توجه به مسائل زیست‌محیطی، سلامت نقاشان و هنرمندان را نیز در نظر داشته باشد. به همین دلیل همواره سعی می‌شود تا در کنار افزایش کیفیت، از ترکیبات شیمیایی و رنگی استفاده شود که کمترین آسیب را به همراه دارند. همین عوامل در کنار کیفیت باعث شده است تا تقاضا برای خرید محصولات این برند خصوصاً رنگ روغنی شدیداً افزایش پیدا کند.

ویژگی بارز رنگ روغن وینزور؛ کیفیت بالا و ایمنی حداکثری

تولید رنگ باکیفیت برای استفاده در هنرهایی مانند نقاشی، همواره یکی از سخت‌ترین فعالیت‌های شرکت‌های تولیدی ملزومات هنری بوده است. زیرا در استفاده از رنگ‌های روغنی، اکریلیک و… نکته‌ای که اهمیت بسیاری دارد، نوع کاربری رنگ و البته سروکار داشتن آن با یک انسان به‌صورت مستقیم است.

بنابراین بسیاری از ترکیبات سرطان‌زا و سمی را نمی‌توان استفاده کرد. زیرا برخلاف محیط‌های صنعتی، استفاده‌کننده نهایی از این محصول یعنی هنرمند، یک انسان است. همین امر می‌تواند انتخاب مواد، روش‌های ترکیب و تغلیظ رنگ را سخت‌تر کند. اما برندهایی مانند وینزور به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های ترکیبی جدید و البته مواد استاندارد، توانسته‌اند تا رنگ‌ها را باکیفیت عالی و ایمنی بالا برای هنرمندان تولید کنند.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

برند وینزور با درک انتظار مشتریان به واسطه کیفیت بالای محصولات قبلی خود، در تولید محصولات جدید خود مانند رنگ‌های روغنی مختلف نیز همین استراتژی کیفیت بالا و ایمنی حداکثری را در پیش گرفته است. مثال واضحی که می‌توانیم برای اثبات این ادعا درباره انواع رنگ روغن وینزور بزنیم، کاهش یا حذف کادمیوم برای تثبیت رنگ‌دانه‌ها در محصولات وینزور است.

کادمیوم فلزی بسیار سمی و خطرناک است. امروزه این فلز در اروپا در میان خطرناک‌ترین فلزها دسته‌بندی می‌شود. اگر بدن در طولانی‌مدت در مجاورت این فلز یا محصولات آن مانند پودر کادمیوم قرار بگیرد، ریسک سرطان به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. وینزور با آگاهی از این موضوع، طیف عظیمی از محصولات خود را با برچسب cadmium free (بدون کادمیوم) عرضه کرده است.

در واقع وینزور سعی دارد با این استراتژی در تولید، با هر خرید رنگ روغن توسط مشتری، استفاده کمتر از کادمیوم که یک ماده خطرناک برای انسان و طبیعت است را نهادینه کند. این موضوع در حالی است که هنرمندانی که از رنگ‌های روغنی قدیمی و جدید وینزور استفاده کرده‌اند، ادعا کرده‌اند حتی کیفیت رنگ‌ها با وجود حذف کادمیوم افزایش یافته است.

قطعاً پیداکردن و فراوری حرفه‌ای ماده جایگزین کادمیوم که هم سالم باشد و هم کیفیت رنگ روغن را افزایش دهد، بسیار سخت بوده است. اما وینزور به‌واسطه توان علمی و آزمایشگاهی خود توانسته است تا به چنین ترکیبی برسد.

انواع رنگ روغن وینزور

موضوع مقاله درباره رنگ‌های روغنی برند یادشده است. پس در این قسمت مقاله، انواع مختلف رنگ‌های روغنی در حال تولید وینزور را همراه با مشخصات آنها بیان کنیم. در حال حاضر و مطابق اطلاعاتی در کاتالوگ‌های خود برند وینزور منتشر شده است، 4 نوع رنگ روغنی تولید می‌شود:

  1. رنگ روغن Artists (هنرمندان)
  2. رنگ روغن Winton (وینتون)
  3. رنگ روغن مخلوط با آب Artisan (آرتیسان)
  4. رنگ روغن زود خشک آلکیدی Griffin (گریفن)

در بخش بعدی به‌وضوح ویژگی‌ها و مشخصات بارز هرکدام از انواع رنگ‌های روغنی وینزور را بیان خواهیم کرد.

رنگ روغن وینزور Artists (هنرمندان)

محصول سنتی و قدیمی این شرکت که با نام Artists شناخته می‌شود، ویژگی‌های مخصوص و جالبی دارد. در تیوب‌های این نوع از رنگ‌های روغنی وینزور، رنگ‌دانه‌های بسیار باکیفیت با غلظت بالا قرار داده می‌شوند. این ویژگی باعث شده است تا این نوع از رنگ‌های روغنی رنگ‌دهی بسیار قدرتمندی داشته باشد.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، یعنی رنگ روغن Artists از برند وینزور در 130 رنگ مختلف می‌تواند در طرح‌های کدر، شفاف و درخشان به‌راحتی استفاده شود. در سبد این مدل از رنگ‌های روغنی 8 رنگ جدید توجه شما را به‌شدت به خود جلب خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صورتی اولترا مارین، لاجوردی و صورتی قهوه‌ای گرم اشاره کرد.

تعداد 9 رنگ روغن وینزور در این دسته کاملاً بدون کادمیوم هستند. آزمایش‌های ایمنی و همچنین کیفیت (شفافیت، درخشندگی و…) روی این رنگ‌ها توسط شیمی‌دانان شاغل در این شرکت انجام شده است. این آزمایش‌ها به‌منظور سنجش کیفیت رنگ‌ها در مقایسه با رنگ‌های کادمیومی قبلی انجام شده است. اتفاقاً نتایج آزمایش‌ها از نظر کیفیت و ایمنی نیز کاملاً رضایت‌بخش بوده است.

نسبت میزان روغن در این نوع از رنگ روغنی وینزور کاملاً متفاوت با سایر تک‌رنگ‌های همین دسته است. زیرا برخی رنگ‌دانه‌ها برای ارائه عملکرد عالی خود باید ریزتر آسیاب شوند و مقدار روغن ترکیبی با آن‌ها نیز باید کمتر یا بیشتر از سایر رنگ‌ها باشد.

رده کیفی این دسته از رنگ‌های روغنی در برند یادشده مطابق با آزمایش‌ها، AA یا حداقل A بوده است. این موضوع خود نشان‌دهنده کیفیت فوق‌العاده بالای رنگ‌های روغنی Artists است.

رنگ روغن Winton (وینتون)

وینتون بدون شک در ایران پرطرف‌دارترین نوع رنگ روغن وینزور است. بسیاری از هنرمندان و نقاشان به دلیل استفاده از حجم زیاد رنگ روغنی به دنبال خرید رنگ روغن ارزان هستند. اگر باتوجه‌به دو ویژگی حجم بالای مصرف و قیمت رنگ روغن قصد خرید دارید، بدون شک وینتون در 55 رنگ مختلف بهترین گزینه است. قیمت این محصول اختلاف قابل‌توجهی با رنگ‌های Artists وینزور دارد.

هنرمندانی که می‌خواهند بهترین نتیجه کیفی را از رنگ‌های روغنی وینتون دریافت کنند، بهتر است محصول را با پد و براش اختصاصی وینزور استفاده کنند.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

از ویژگی‌های برجسته رنگ‌های وینتون می‌توانیم به دائمی بودن، سبک بودن و بادوام بودن اشاره کنیم. همچنین بار رنگ‌دانه‌ها در این محصول بسیار بالاتر از مدل قبلی یعنی Artists است. این موضوع باعث می‌شود تا وینتون گزینه مناسبی برای استفاده در حجم بالا باشد. از طرفی قیمت رنگ روغن وینتون نیز پایین‌تر از Artists است. همچنین این رنگ نسبت به نوع قبلی یادشده قوام یکنواخت‌تری دارد و کمی سفت‌تر است.

رنگ روغن قابل مخلوط با آب Artisan (آرتیسان)؛ حلال ایمن رنگ روغن وینزور

یکی از مهم‌ترین مواردی که ایمنی نقاشان و هنرمندان را تهدید می‌کند، حلال جات رنگ روغن است. حلال‌های رنگ روغن معمولاً از مواد شیمیایی سمی ساخته می‌شوند. حتی بوی بعضی از این حلال‌ها در فضای بسته نیز می‌تواند منشأ ایجاد بیماری باشد. وینزور در یکی دیگر از انواع رنگ‌های روغنی خود، محصولی جالب ارائه کرده است که نیاز به حلال‌های خطرناک ندارد.

آرتیسان نوعی رنگ روغنی است که به‌راحتی با آب به‌عنوان ایمن‌ترین حلال قابل مخلوط است. این محصول که در 40 رنگ متفاوت موجود است از روغن بذر کتان و روغن گلرنگ اصلاح شده گرفته شده است. همچنین فرمولاسیون رنگ به شکلی بوده است که دقیقاً مانند رنگ روغنی معمولی عمل می‌کند و دیده می‌شود.

تمام ویژگی‌های مهم رنگ‌های روغنی معمولی مانند ماندگاری در نور، شفافیت، زمان خشک‌شدن و… در این محصول نیز دیده می‌شود. آرتیسان یکی از بهترین انواع رنگ روغن وینزور خصوصاً برای هنرمندانی است که در فضایی مشترک با سایر هنرمندان کار می‌کنند. همچنین این محصول برای کسانی که در خانه یا فضاهای عمومی مانند مدرسه کار می‌کنند نیز بسیار مناسب است.

رنگ روغن زودخشک آلکیدی Griffin (گریفن)

اگر زود خشک‌شدن رنگ روغنی را مدنظر دارید، وینزور یک پیشنهاد فوق‌العاده برای شما دارد. رنگ روغن زود خشک آلکیدی گریفن با کیفیت فوق‌العاده بالا بهترین انتخاب برای تکنیک‌هایی همچون زیر رنگ و ایمپاستوی ضخیم است.

یکی از چالش‌هایی که رنگ روغنی همیشه در مقایسه با رنگ اکریلیکی داشته است، دیر خشک‌شدن است. بسیاری از نقاشان و هنرمندان معروف به همین دلیل درخواست تولید رنگ روغنی جدیدی داشتند که زودتر از رنگ‌های روغنی معمول خشک شود. برای پاسخگویی به این نیاز، سال 1976 وینزور با رنگ‌های آلکیدی کار را آغاز کرد.

امروزه رنگ روغن زود خشک آلکیدی گریفن از برند وینزور پرچمدار پاسخگویی به دغدغه هنرمندان در خصوص زودتر خشک‌شدن رنگ روغنی است. این دسته از رنگ‌های روغنی وینزور در 48 رنگ تولید می‌شود. رنگ‌های فوق به مدت 4 الی 8 ساعت قابل‌استفاده هستند و در 18 تا 24 ساعت نیز برای لمس خشک می‌شوند.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

قیمت رنگ روغن وینزور؛ از مراکز معتبر و مطمئن خرید کنید!

همان‌طور که بالاتر گفتیم، رنگ‌های روغنی وینزور محصول کشور انگلستان هستند. در شرایط تحریمی فعلی، محصول یادشده با مشکلات فراوانی وارد کشور می‌شود. به همین دلیل است که موجودی آن در فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری مختلف همواره ثابت نیست.

توجه داشته باشید که همین فرایند ممکن است منجر به افزایش قیمت رنگ‌های روغنی وینزور نسبت به حالت عادی شود. مشکلی دقیقاً مشابه با خرید رنگ روغن کلاسیکو که محصول کشور ایتالیا است. برای به‌حداقل‌رساندن تفاوت قیمت بهتر است خرید رنگ روغن ماریس، وینزور، شین هان و… را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. زیرا در این فروشگاه‌ها محصول با بهترین قیمت ممکن عرضه می‌شود.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

همچنین در خرید از مراکز مرجع و معتبر و همچنین نمایندگی‌های رنگ روغن وینزور، خیال مشتری از اصالت کالا و اورجینال بودن آن راحت است. باتوجه‌به اعتبار و کیفیت برندهایی مانند وینزور، متأسفانه رنگ‌های تقلبی نیز تحت بسته‌بندی مشابه در ایران به فروش می‌رسد. این مشکل خصوصاً در خرید رنگ روغن بسته ای به‌دفعات مشاهده شده است.

جمع بندی؛ دریافت لیست قیمت و خرید رنگ روغن وینزور

منشأ واردات رنگ‌های روغنی وینزور کشور انگلستان است. طبیعی است که مانند سایر کالاهای وارداتی، نوسانات نرخ ارز روی قیمت رنگ‌های روغنی وینزور تأثیر دارد. به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه‌ها روی سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود، لیست قیمت ریالی درج نمی‌کنند. زیرا در این صورت هر روز و شاید هم هر ساعت مجبور به تغییر و به‌روزرسانی قیمت‌ها باشند.

انواع رنگ روغن وینزور و نکاتی که باید بدانید!!!

برای دریافت قیمت‌ها بهتر است با مشاوران فروش نمایندگی رنگ روغن وینزور در ایران تماس بگیرید. در این تماس قیمت مدل‌های مختلف به شما اعلام خواهد شد. همچنین مشخصات و کاتالوگ رنگ‌ها در هر نوع از رنگ‌های روغنی وینزور که در مطلب بیان کردیم، قابل‌مشاهده هستند. با مشاهده رنگ‌ها و انتخاب آن‌ها می‌توانید به‌راحتی خرید خود را از طریق کاتالوگ رنگ وینزور انجام دهید.

نکته‌ای که نباید هرگز فراموش کنید این است که به دلیل کیفیت کاری فوق‌العاده بالا و ایمنی حداکثری، انواع رنگ روغن وینزور در ایران مشتریان بسیار زیادی دارد. این موضوع به‌راحتی می‌تواند موجودی رنگ‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد. بهتر است پس از هر انتخاب رنگ از کاتالوگ، خرید خود را سریعاً نهایی کنید.

بعضی تک‌رنگ‌ها در کاتالوگ در انواع مختلف آرتیست، وینتون، آرتیسان و گریفن به دلیل محبوبیت در میان هنرمندان ممکن است سریعاً به اتمام برسند. در چنین شرایطی می‌توانید خرید رنگ روغن بسته ای را در دستور کار قرار دهید. البته برای دست‌یابی به ترکیب دلخواه خود باید تمامی کاتالوگ رنگ بسته‌ها را مشاهده و سپس بر اساس درخواست خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.