آیا می دانید کدام بوم نقاشی، مناسب خلق آثار هنری شماست؟

بررسی انواع بوم نقاشی

بوم نقاشی یک وسیله پایه محسوب می‌شود که وقتی نوبت به خلق هنر می‌رسد، امکان ندارد که نامی از آن برده نشود. این محصول کاربردی در انواع مختلفی وجود دارد و در صورت نبود آن، نمی‌توان هیچ اثر هنری خلق کرد. ممکن است بپرسید که چگونه می‌توان از میان انواع بوم‌های نقاشی، یکی را انتخاب کرد؟

باید گفت نوع کاغذی که می‌خواهید خریداری کنید، به هنری که قصد ساختن آن را دارید، وابسته است. برای مثال در طراحی، معمولا از بوم‌های خشک استفاده می‌شود، بنابراین اگر اثر شما، نیاز به قلم و مداد دارد، حتما باید نمونه‌های خشک را انتخاب کنید.

این در حالی‌است که رنگ‌آمیزی اغلب نیازمند یک سطح صاف و لیز است. بنابراین خرید چنین بومی، به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌طور یکنواخت لایه‌های نازک رنگدانه را روی صفحه اعمال کنید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ‌های درخشان و چند وجهی به‌دست بیاورید.

باید افزود که هنگام انتخاب بوم، وزن آن بر حسب گرم محاسبه می‌شود. به‌طوری که هرچه عدد گرم بیشتر باشد، کاغذ ضخیم‌تر خواهد بود. پس جای تعجب ندارد که برای آثاری مانند آبرنگ، توصیه می‌شود که کاغذهای ضخیم‌تری خریداری شود. زیرا این کار باعث می‌شود که کاغذ به‌خاطر آب، حالتی خمیده و چروک به خود نگیرد.

معرفی انواع بوم نقاشی

بوم‌های نقاشی طبق مشخصه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان انواع سایز بوم نقاشی و انواع برند بوم نقاشی را نام برد. اما مهم‌ترین عاملی که موجب تقسیم‌بندی این محصولات پایه می‌شود، کارایی آن‌ها است. برای مثال انواع مختلفی از بوم وجود دارد که برخی از آن‌ها برای طراحی مناسب هستند و بخشی دیگر به‌درد نقاشی می‌خورند.

ذکر این نکته نیز لازم است که برخی آثار هنری وجود دارند که در قالب کاردستی خلق می‌شوند و هنرمند برای ساخت آن‌ها، نیاز به بوم و متریال‌های خاصی دارد. بخشی دیگر از بوم‌ها نیز برای هنر خوش‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه هر یک از این موارد را همراه با زیرمجموعه‌هایی که دارند، مورد بررسی قرار خواهیم داد و از ویژگی‌های بهترین بوم نقاشی برایتان خواهیم گفت.

وسایل مورد نیاز نقاشی

Productpromotiontimeline
228,000 تومان335,000 تومان
Productpromotiontimeline
660,000 تومان
Productpromotiontimeline
+
ناموجود
Productpromotiontimeline
+
ناموجود
321,000 تومان
Productpromotiontimeline
+
ناموجود

بوم نقاشی

بوم طلایی آرسو

70,000 تومان87,000 تومان
Productpromotiontimeline
+
ناموجود
130,000 تومان157,000 تومان
Productpromotiontimeline
+
ناموجود
72,000 تومان268,000 تومان

معرفی بوم‌ هایی که مناسب نقاشی هستند!

در بحث فروش بوم نقاشی، این محصولات به 2 دسته آبرنگ و اکریلیک و روغن تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

کاربرد بوم‌های نقاشی مخصوص آبرنگ چیست؟

بررسی انواع بوم نقاشی

آبرنگ دارای 3 نوع بوم مختلف است که هنرمندان برای ساخت آثار خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. این انواع عبارت‌اند از: سطح گرم، سطح سرد و مدل زبر و سخت.

کاغذ سطح داغ دارای بافت صاف و سختی است که آن را برای کارهای جزئی ایده‌آل می‌کند. این بوم اغلب به‌دلیل لغزنده‌بودن موردانتقاد قرار می‌گیرد؛ زیرا کار با آن نیاز به تجربه زیادی دارد.

سطح سرد، بافت نیمه‌زبری دارد که برای کارهای جزئی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام نقاشی آبرنگ روی این بوم، هنرمند قادر به دیدن بافت اثر است. کار با این محصول نسبت به مورد قبل، ساده‌تر است.

درنهایت نوبت به کاغذ کاملا زبر برای نقاشی آبرنگ می‌رسد. همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، این بوم نسبت به 2 مورد قبل، سختی بیشتری دارد و به همین دلیل، هنرمندان بیشتری طرفدار آن هستند.

درآخر باید این نکته را متذکر شویم که مهم نیست کدام یک از انواع معرفی‌شده را برای خلق آثار هنری‌تان برمی‌گزینید؛ زیرا هر کدام از موارد مذکور، برای متریال‌های مبتنی بر آب در نظر گرفته شده‌اند. بنابراین این شما هستید که بسته به سبک خود، توانایی گزینش و خرید هر یک از آن‌ها را خواهید داشت.

برای آثار اکریلیک و روغن کدام بوم نقاشی را خریداری کنیم؟

بررسی انواع بوم نقاشی

یکی از موضوعات جذاب در دنیای هنر، آموزش نقاشی با اکریلیک روی بوم و آموزش رنگ روغن روی بوم است. ازاین‌رو قبل از خرید رنگ اکریلیک برای نقاشی روی بوم، ابتدا باید به‌دنبال نوع صفحه آن باشید.
نکته مهم این است که شما غالبا فکر می‌کنید که رنگ اکریلیک و روغن فقط برای بوم است. درحالی‌که بسیاری از هنرمندان از کار روی کاغذ لذت می‌برند. زیرا کاغذ مقرون‌به‌صرفه‌تر و همه‌کاره‌تر از بوم است.
برای نقاشی روی کاغذ با اکریلیک یا روغن، باید به‌دنبال کاغذ ضخیم باشید. به‌قطع نوع بافت کاغذ در انواع مختلفی وجود دارد. یعنی تا زمانی‌که کاغذ وزن کافی داشته باشد، همه مدل‌های آن‌ها قادر به مقاومت دربرابر رنگ هستند.
پس می‌توان نتیجه گرفت که هنگام خرید این محصولات، باید 2 مشخصه مهم تحت عناوین کاربری کالا و قیمت بوم نقاشی رنگ روغن و اکریلیک را لحاظ کرد تا بتوان خرید ایده‌آلی را به‌اتمام رساند.

خرید چه بوم هایی برای طراحی توصیه می شوند؟

حال که در مورد مباحثی مثل بوم های نقاشی رنگ روغن، طرح بوم نقاشی رنگ روغن و قیمت بوم نقاشی رنگ روغن صحبت کردیم، نوبت به بررسی نمونه بوم‌هایی می‌رسد که برای طراحی مناسب هستند.

بررسی بوم هایی که مناسب طراحی با مداد هستند!

فرقی ندارد که صحبت از خرید لوازم نقاشی روی بوم باشد یا خرید بوم نقاشی عمده؛ نکته مهم این است که در وهله اول، باید ابزاری را که با آن قصد خلق آثار هنری دارید، مشخص کنید.

برای مثال، وقتی با مداد نقاشی می‌کنید، این نکته را خاطرنشان کنید که اگر طرح روی کاغذ ظریف است و یک نقاشي مدرن روي بوم محسوب می‌شود، پس شما نیازمند یک بوم و مداد نازک هستید. اما برای نقاشی‌هایی که نیاز به سایه، ترکیب، و پاک‌کردن بیش‌ازحد دارند، توصیه ما این است که به‌سراغ بوم‌های ضخیم‌تری بروید.

چه بومی برای نقاشی با مدادرنگی مناسب است؟

بررسی انواع بوم نقاشی

هنگام خرید بومی که مناسب مدادرنگی باشد، دقت کنید که سراغ نمونه‌های روغنی و بیش‌ازاندازه صاف نروید. به‌جای آن، تمرکز خود را روی سایز بوم معطوف کنید. برای مثال پرداختن به موضوعات قيمت بوم نقاشي سايز a3، قيمت بوم نقاشي سايز a4، خريد بوم نقاشي طرح دار، قيمت بوم نقاشي متوسط و خريد بوم نقاشي سايز کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معرفی بوم‌هایی که برای کاردستی استفاده می شوند!

در بحث خلق کاردستی، هنرمند با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیست. به همین دلیل امکان استفاده از انواع بوم‌های طرح‌دار، نقاشی‌شده، چوبی، پارچه‌ای، کنواس، پلی آستر، کتان و اشکال هندسی وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم:
• بوم طرح‌دار: خريد بوم نقاشي طرح دار و قيمت بوم نقاشي شده، 2 موضوع مهم برای هر هنرمندی محسوب می‌شود. زیرا این محصولات به‌دلیل طراحی و نقش‌ونگاری که دارند، نقش مهمی در خلق آثار خارق‌العاده ایفا می‌کنند.
• بوم چوبی: قيمت بوم نقاشي چوبي به نوع متریالی که در ساخت 3 پایه این محصول استفاده کرده‌اند، بستگی دارد. به سخن دیگر، این موضوع در ارتباط با انواع پایه بوم نقاشی است. به‌طوری که برای خرید آن‌ها، به‌هیچ‌عنوان نباید از بررسی تمامی نمونه‌های سه پایه بوم پارس آرتیست غافل شوید.
• بوم پارچه‌ای: خريد پارچه بوم نقاشي یک اقدام رایج دیگر از طرف هنرمندان است. پس دقت داشته باشید که خريد پارچه بوم نقاشي متري انجام می‌شود. هنگام سفارش این محصولات حتما به جنس فریم و پارچه دقت کنید تا مجبور به خرید مواردی که با چسب‌های بی‌کیفیت تولید شده‌اند، نشوید.
• بوم کنواس: کنواس یک جنس پارچه فوق‌العاده است که برای ساخت بوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال در 2 نوع طبیعی و مصنوعی قابل خریداری است و اکثر هنرمندان، به‌دلیل بافت بی‌نظیر آن، نسبت به سفارشش اقدام می‌کنند.
• پلی آستر: اگر دنبال قيمت بوم نقاشي سفيد هستید، باید بگوییم که بوم‌های پلی آستر غالبا به رنگ سفید یا روشن تولید می‌شوند. از ویژگی‌های این محصولات می‌توان به مقاومت بالا و خلق آثار حرفه‌ای اشاره کرد.
• کتان: بومی که از کتان تولید شده باشد، معمولا بافتی ظریف و رنگی تیره دارد. این بوم به‌دلیل داشتن انواع گوناگون، همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه، بین هنرمندان محبوب است.
• بوم با اشکال هندسی متفاوت: یکی دیگر از مشخصه‌هایی که موجب تقسیم‌بندی انواع بوم‌های نقاشی می‌شود، شکل هندسی آن‌ها است. به‌طوری که در بازار شاهد وجود محصولاتی خواهید بود که عبارت‌اند از: بوم دایره بزرگ، بوم دایره قطر 50 تا قطر 100، بوم نقاشی مربع، بوم‌های مستطیلی و نقاشی روی بوم مثلثی.
بوم دفترچه‌ای: این بوم به‌دلیل قابل‌حمل‌بودن بسیار محبوب است و ساختار آن، شامل 10 برگ کتان از بوم می‌شود. این محصول کیفیت بسیار بالایی دارد و هنگام خلق آثار هنری، شرایط جداسازی آن برای هنرمند فراهم است. همچنین باید اضافه کرد که خرید بوم‌های دفترچه‌ای برای هنرجوها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. زیرا تنها با خرید یک محصول، امکان نقاشی و طراحی در 10 بوم برایشان فراهم می‌شود.

معرفی بوم مناسب برای خوشنویسی با دست

بررسی انواع بوم نقاشی

برای هر نوع حروف دستی یا خوشنویسی، خرید کاغذ صاف ضروری است. زیرا استفاده از هر نوع کاغذ بافت‌دار موجب شکستن نوک قلم خوشنویسی خواهد شد. همچنین این موضوع باعث ازبین‌رفتن جریان حروف هنرتان می‌شود. پس سعی کنید تایپوگرافی خود را با استفاده از یک کاغذ نیمه‌شفاف، شروع کنید.
هنگامی که آماده ساخت آثار تکمیل‌شده هستید، ورق‌های ضخیم بریستول، سطح صاف موردنیاز شما را فراهم می‌کنند. باید اضافه کرد که سایر کاغذهای سطح صاف (مانند بوم‌های مخصوص آبرنگ)، تا زمانی‌که روکش مومی نداشته باشند، جزء گزینه‌های خرید محسوب می‌شوند. پس حتما قبل از سفارش، خیلی خوب در مورد نیازی که دارید، تحقیق کنید.

معرفی انواع سایز بوم نقاشی

حال که تاحدودی با جنس و بافت انواع بوم‌های نقاشی آشنا شدید، وقت آن است تا در مورد سایز بوم‌ها با شما صحبت کنیم. توجه داشته باشید فرقی نمی‌کند که قصد خرید بوم نقاشی بزرگ دارید یا به‌دنبال خرید بوم نقاشی کوچک هستید، نکته مهم این است که قیمت هر بوم، با توجه به سایز آن تغییر می‌کند. به‌طوری که تمام موارد موجود در لیست پایین، به‌دلیل مشخصه قیمت، از اهمیت زیادی نزد هنرمندان برخوردار هستند:
• قیمت بوم نقاشی 50*50
• قیمت بوم کوچک 10*10
• قیمت بوم نقاشی 100*150
• بوم دایره قطر 100
• بوم دایره قطر 90
• بوم دایره قطر30
• بوم دیره قطر 20
• بوم دایره قطر 70
• بوم دایره قطر 10
• بوم دایره قطر 50
• بوم نقاشی a3
• بوم دفترچه ای a3
• بوم دفترچه ای a4
• بوم دفترچه ای a2
• قيمت بوم نقاشي 100 در 150
• قيمت بوم نقاشي 100 در 70
• قيمت بوم نقاشي 200 در 150
• قيمت بوم نقاشي 50 در 70
• قيمت بوم نقاشي 100 در 100
• قيمت بوم نقاشي 100 در 80
• قيمت بوم نقاشي 15 در 15
• قيمت بوم نقاشي 120 در 80
• قيمت بوم نقاشي 10در10
• قيمت بوم نقاشي 20 در 20
• قيمت بوم نقاشي 20 در 30
• قيمت بوم نقاشي 30×40
• بوم نقاشي 30*40
• قيمت بوم نقاشي 40*60
• قيمت بوم نقاشي 50 در 50
• بوم نقاشي 50*70

معرفی انواع بوم نقاشی براساس برند

بررسی انواع بوم نقاشی

جمع‌بندی

خرید بوم نقاشی یکی از اولین اقداماتی است که هنرجوها و هنرمندان باید نسبت به آن اقدام کنند. زیرا تا وقتی یک صفحه مناسب برای خلق اثر هنری در دسترس نباشد، نمی‌توان انتظار داشت که فرصت هنرآفرینی در اختیار افراد قرار بگیرد.
در این راستا، بوم‌های نقاشی توسط مشخصه‌های زیادی مثل نوع سطح، کاربری، سایز و برند تولیدکننده تقسیم‌بندی می‌شوند. برای مثال، اگر قصد دارید تا به‌عنوان یک هنرمند در زمینه آبرنگ و رنگ روغنی فعالیت کنید، حتما باید خرید بوم‌های ضخیم را در اولولیت قرار دهید.
این درحالی‌ست که خلق برخی آثار هنری مثل طراحی، سیاه‌قلم و مدادرنگی نیازمند بوم‌های نازک و ظریف است. همچنین دقت داشته باشید که برای ساخت کاردستی‌های هنری و خوشنویسی نیز، قطعا به نمونه‌های خاصی از بوم نیاز پیدا خواهید کرد که برندهای زیادی از جمله بوم نقاشی بومیران هستند که در راستای تولید انواع بوم‌های ضروری و بوم نقاشی ارزان فعالیت می‌کنند.

برند تولیدکننده هر محصول، نقش انکارناپذیری در کیفیت نهایی آن کالا دارد. به‌طوری که در بحث خرید بوم‌های نقاشی، هنرمندان قبل از اینکه در مورد موضوعاتی مثل خرید بوم نقاشی در مشهد، خرید بوم نقاشی در شیراز، فروش بوم نقاشي تهران و قيمت بوم نقاشي اصفهان کنجکاو شوند، در مورد برند سازنده این محصولات سوال می‌پرسند.
بنابراین ذکر این نکته لازم است که از میان تمام کالاهای موجود در بازار بوم بومیران، پارس بوم، پارس آرت و خريد بوم نقاشي وينزور از مرسومیت بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل، فارغ از اینکه تاکنون، هنگام خرید لوازم نقاشی روی بوم چه برندی را انتخاب می‌کردید، پیشنهاد ما به شما این است که به‌سراغ بوم بومیران و سایر برندهایی که معرفی کردیم بروید.
علت این است که برندهای تولیدکننده مذکور، امکان خرید بوم نقاشی عمده، خريد بوم نقاشي شماره اي، خريد سه پايه بوم نقاشي ارزان، خريد اينترنتي پايه بوم نقاشي، خرید ورق طلا روی بوم نقاشی و هر مواردی که به آن‌ها نیاز دارید را برایتان فراهم کرده‌اند. پس بدون اینکه نگران محل سکونت خود باشید، می‌توانید از مزایای خرید آنلاین بوم نقاشی بهره‌مند شوید و کالاهای موردنیازتان را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.